Maasdijk dik verdiend langs Verburch

Verburch 1

26 november 2016 14:30

Bend, A. van der

Omdat de scheidsrechter op Champions League heeft gefloten begon de wedstrijd een kwartiertje later. De man in het deze keer geel, drukte een zware stempel op deze sportieve wedstrijd. Stan Groenewegen maakte slechts 3 minuten van de wedstrijd mee omdat zijn grote teen uit de kom schoot. Fieret moest dus al vroeg improviseren en bracht Wouter Laan, die een prima wedstrijd speelde. Maasdijk domineerde vanaf het begin kreeg ook al een aantal beste kansen in het begin maar faalde jammerlijk door toedoen van Stef Bruinen en de weer eens in de basis startende Kevin van der Berg. De Poelukkers kwamen wel tegen de verhouding in op voorsprong. Melvin van der Zeijden was de maker. Hierna een zelfde spelbeeld Maasdijk weer met kansen, ook al kwam Verburch er wel levens gevaarlijk uit en moest Joey Vos handelend optreden. Het slot akkoord voor de rust was voor de man in het het geel, en Maasdijk. Maasdijk kwam gelijk doormiddel van de toch spelende aanvoerder Steven Van Reeven die een geweldige aanval afrondde. Kevin van der Berg werd in de zestien aangespeeld en behield het overzicht door de bal op de inlopende Van Reeven terug te leggen 1 - 1 en het was eigenlijk allang rust. En toen sloeg de vlam in de pan. Hier werden dingen vertoond die ik liever niet op een voetbal wil zien, eigenlijk nergens niet. Door toedoen van de man die eigenlijk voor een overtreding voor Maasdijk had moeten fluiten maar onbegrijpelijk door liet spelen sloeg de vlam in de pan. Maasdijk had een actie later een penalty moeten krijgen, maar de bal werd buiten de zestien gelegd. De beste man op het veld deze wedstrijd, Richard Kraijenbosch ging achter de bal staan en poeierde hem binnen. 2 - 1 dus en de rust was eindelijk na 50 minuten aangebroken.

Na de rust een zelfde beeld al golfde het wat meer heen en weer en scoorde Maasdijk de bevrijdende 3 - 1 door Ferhat Sonmez. Verburch probeerde wel, maar Maasdijk ruimde waar nodig, weg. Bart Hofstede had de genadeklap kunnen geven maar faalde helaas oog in oog met de Verburch goalie. Zo werd het deze zaterdag een belangrijke. Volgende week Schipluiden uit en met dezelfde inzet moet het ook daar gaan lukken. In Schipluiden wordt om 15.00 uur afgetrapt. Het werd ook super zaterdag omdat zowel de mannen van Eric Groenheide als Jeroen Vos ( Maasdijk 2 en 3 ) een driepunter binnensleepte en dus donderdag gebak wordt getrakteerd door de staf,of wordt het misschien wat anders….