De scheidsrechter vond het nodig om zijn stempel op de eerste helft te drukken

Loosduinen 1

29 oktober 2016 14:30

Mirjavanmard, M.

In de wetenschap dat we in de komende weken steeds ploegen als tegenstander krijgen die direct om ons heen in de ranglijst staan, was de confrontatie met Loosduinen meteen een zogenaamde 6 punten wedstrijd.
Beide ploegen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd, helaas wel veel balverlies aan beide kanten, dus de toeschouwers werden niet echt verwend.
De scheidsrechter vond het nodig om dan wel zijn stempel op de eerste helft te drukken, Gert vd Lee werd bestraft na een duel met een overtreding én een gele kaart, waar men zelfs zou moeten twijfelen of het überhaupt wel een overtreding was. Ook werd Maasdijk een goal onthouden na een twijfelachtig vlagsignaal van de grensrechter van Loosduinen, de goal van Ferhat Sonmez telde niet.
Dit alles was na de strafschop welke Loosduinen in de schoot geworpen kreeg, een sliding van Barry Bronswijk zorgde in de kluts ervoor dat de bal op zijn hand kwam (welk op de grond rustte tijdens deze sliding en de scheidsrechter gaf een pingel welke resoluut werd benut. Loosduinen ging de rust in met een voorsprong, maar zo waren er 3 twijfelachtige momenten welke duidelijk in het nadeel van Maasdijk uitvielen.

Na rust was het beeld duidelijk anders, Maasdijk rechtte de rug en kwam 8 minuten na rust op gelijk hoogte. Een mooie actie van Noah van Rijn op links en de zijn voorzet werd mooi binnen gegleden door Nicky Krouwer. Hierna was het direct weer Noah die een gevaarlijk voorzet afleveren, deze verdween uiteindelijk via de keeper in het doel en zo stond Maasdijk op een 1-2 voorsprong.
Met kleine speldenprikjes kon Maasdijk hierna nog wel gevaarlijk worden, maar het was toch vooral Loosduinen wat nu aanzetten en op zoek was naar de gelijkmaker.
Joey Vos stond keer op keer goed in de weg en haalde minimaal 2 zekere doelpunten eruit, katachtige reacties en geweldig lijnwerk hielden Maasdijk op voorsprong.
Ferhat Sonmez mocht eindelijk zijn goal meepikken waar hij de hele wedstrijd naar op zoek was en leek de wedstrijd te beslissen in de 81e minuut.
Helaas kon Maasdijk dit niet dichthouden gaf opnieuw een strafschop weg, de ingevallen Wouter Laan beging een overtreding en op deze inzet was Joey helaas wel kansloos.
Loosduinen kwam vlak voor tijd ook op gelijke hoogte, waarbij de verdediging van Maasdijk flink schutterde. Maar rondom deze gelijkmaker had Maasdijk de wedstrijd allang kunnen beslissen, kans op kans, maar de scherpte ontbrak. Even leek het te gebeuren toen good-old Kevin vd Berg samen met Ferhat op de keeper afging, ze ontdeden zich van de laatste verdediger en Ferhat hoefde de bal alleen maar terug op Kevin te schuiven, helaas ging hij voor eigen succes en zo kon de keeper vrij eenvoudig redden.

Het bleek een wedstrijd van net niet… Maar gezien de kansen en inzet van de tweede helft, moet dit vertrouwen geven in een goede afloop voor de komende weken. Schouders eronder en knokken voor die punten!