Maasdijk kan geen vuist maken en verliest opnieuw

Die Haghe 1

1 oktober 2016 14:30

Hilgersom, A.

Na de onnodige nederlaag van vorige week tegen Naaldwijk moest er nu aangetreden worden tegen een van de vele favorieten in de knotsgekke derde klasse B, Die Haghe.

Een aantal mutaties in de opstelling waren het gevolg. Richard Kraijenbosch moest op de bank plaatsnemen en Ferhat Sonmez nam zijn positie in de spits weer in. Hans Bergwerff was door een blessure afwezig. Het centrale duo achterin bestond uit Stan Groenewegen en de volledig herstelde aanvoerder Steven van Reeven. Kevin Huis ontbrak nog steeds door een blessure.

Maasdijk drong aan in de eerste helft maar kwam er niet door bij de stugge verdediging van Die Haghe. De eerste helft was Die Haghe de betere ploeg, Maasdijk kwam er af en toe uit maar leidde veelal direct balverlies op. In de 34e minuut soleerde Die Haghe speler Sander de Jong naar de verdiende voorsprong voor Die Haghe. Hij omspeelde een aantal Maasdijkers en schoof de bal onder de wederom prima spelende Joey Vos door. Een aantal minuten later was het al bijna 0 – 2 door slordig balverlies op de middenlijn. Gelukkig stond het vizier van de Die Haghe spits niet op scherp.

De tweede helft was Maasdijk de bovenliggende partij. Maar wat de jeugdige ploeg van Fieret ook probeerde het lukte niet om het net te vinden. Wel kregen ze een aantal kansen, maar die moet je dan wel benutten om enige betekenis in deze Derde Klasse te blijven of gaan spelen. Een aantal spelers van Maasdijk haalde ook hun niveau niet. Het was eigenlijk een dood saaie wedstrijd, waar de wil er wel was, maar Maasdijk machteloos en zonder overtuiging op zoek ging naar de gelijkmaker.

Volgende week naar de studenten van Ariston, een zogenaamde 6 punten wedstrijd. Mouwen opstropen en knallen.

Maasdijk 2 dendert door

Maasdijk 2 won ook zijn 5e wedstrijd zodat de mannen van Eric Groenheide op koers liggen voor de titelrace. Het ging niet erg makkelijk maar Maense werd aan de zegekar gebonden. Het werd uiteindelijk 3 – 2.