Uiteindelijk kreeg Maasdijk net voor rust de deksel op de neus

GDA 1

17 september 2016 14:30

Ditz, R.

Na het debacle vorige week bij Velo, was het aan de mannen van Fieret om te laten zien dat dit een incident is geweest en dat er tegen GDA de rug gerecht kon worden.
Nadat Maasdijk eerder in de week uitgeroepen was als Team van de Week bij Haaglanden Voetbal (via de Facebookpagina en de site van vv Maasdijk is de link naar dit tafelgesprek te bekijken), moest Maasdijk aantreden tegen GDA wat pas 1 punt uit 2 wedstrijden had. GDA had zich t.o.v. vorig seizoen behoorlijk versterkt, dus het was voor Maasdijk meteen een beladen wedstrijd. Aanhaken of voorlopig omhoog kijken?
Het begin was duidelijk voor Maasdijk, diverse aanvallen en afstandsschoten hadden niet het gewenste effect. Meerdere malen waren Hans Bergwerff, Ferhat Sonmez, Rene vd Lee en Boyd Rijnenberg gevaarlijk, maar niet scherp genoeg. Uiteindelijk kreeg Maasdijk net voor rust de deksel op de neus, GDA uit de eerste echt gevaarlijke aanval was meteen trefzeker in de 44e minuut. Voor rust behoedde Joey Vos de ploeg zelfs nog voor een grotere achterstand.

Na rust was GDA in de kansen de gevaarlijkere ploeg, maar had Maasdijk duidelijk het overwicht. Een onbehouwen actie van een speler van GDA leverde hem een directe rode kaart op, waarna Maasdijk de ploeg uit Loosduinen bij de strot pakte. Nikki Krouwer werd gebracht voor Stef Bruinen en Nikki was degene met een schitterende steekbal op Steven van Reeven die een zeer sterk optreden bekroonde met de gelijkmaker. Inmiddels waren er al ruim 87 minuten verstreken, dus kon Maasdijk alsnog blij zijn met een puntje. Hier dachten de spelers echter anders over want na de gelijkmaker was Maasdijk ontketend en GDA rijp voor de slacht, uiteindelijk kreeg Ferhat de kans om de 2-1 binnen te prikken, maar faalde oog in oog met de keeper. Boyd Rijnenberg was er gelukkig als de kippen bij om de rebound binnen te werken en zo stond Maasdijk in de 90e minuut alsnog op voorsprong!
Hans Bergwerff kreeg hierna zelfs nog de kans om de wedstrijd helemaal op slot te gooien, maar werd helaas getackeld door rondvliegend kunstgras.
Al met al sloot Maasdijk af met 3 punten en hier heeft de ploeg zeer hard voor geknokt, het lukte misschien niet allemaal, maar de strijd heeft uiteindelijk de overwinning opgeleverd.
Zodoende staat Maasdijk op 6 punten uit 3 wedstrijden, met 1 puntje achter op de 3 koplopers.

Man of the Match afgelopen zaterdag was Steven van Reeven die een sterk optreden afleverde, na een zomer vol herstel van een blessure opgelopen in de Westland Cup finale lijkt Steven écht op de weg terug, dus hopelijk gaan we nog veel moois van hem zien dit seizoen.

Al met al een mooie middag aan de Lange Kruisweg, Maasdijk 2 haalde opnieuw de 3 punten en staat na 3 wedstrijden nog op de maximale score. Ook Maasdijk 3 hield een punt over aan de confrontatie met de mannen van Honselersdijk, waar dit punt ook zwaarbevochten genoemd mag worden. Helaas staan Vrouwen 1 nog op 0 punten uit 3 wedstrijden, maar hopelijk kunnen ze hier snel verandering in brengen.

Zaterdag wacht Naaldwijk aan de Hoge Bomen, vorig seizoen leverde dit een gelijkspel op, hopelijk zit er dit jaar zelfs nog iets meer in. Na afloop een optreden van het duo Rob&Carlo, dus het zou zomaar een gezellig middagje kunnen worden!