Hierna begon een ware gala voorstelling

KMD 1

3 september 2016 14:30

Kraak, S.C.

Maasdijk – KMD
Afgelopen zaterdag mocht Maasdijk aantreden in de eerste competitiewedstrijd tegen degradant KMD. De avond ervoor vond de traditionele seizoensopening plaats van de Business Club, dit jaar bij een van de nieuwe hoofdsponsoren, P. Solleveld. Zowel de A-selectie als de B-selectie waren aanwezig en het was een gezellig avondje. Uiteraard waren alle spelers keurig op tijd naar huis, omdat er op zaterdag 6 punten behaald moesten worden.
De mannen van Eric Groenheide rolden in het begin van de middag al MVV’27 op, middels een keurige 3-1 overwinning.
Om iets over 14.30 uur was het de beurt aan Maasdijk 1, wat vooraf een pittige wedstrijd beloofde te worden, bleek dit maar voor 6 minuten zo te zijn.
De eerste minuten waren nog op de hand van KMD, maar na een kleine scrimmage met 3 verdedigers, kon Boyd Rijnenberg de eerste treffer van het seizoen laten aantekenen en Maasdijk hiermee op een 1-0 voorsprong zetten. Hierna begon een ware gala voorstelling, 40 minuten lang werd KMD met de rug tegen de muur gezet en mocht het van geluk spreken dat het ‘slechts’ met 4-0 de kleedkamer in werd gestuurd.
De 2-0 viel binnen uit een corner van Rene vd Lee, binnengekopt door Stan Groenewegen, hierdoor zat Maasdijk al binnen het kwartier op rozen. Hierna kreeg Ferhat Sonmez een geweldige pass van Richard Kraaijenbosch, de verdediging van KMD werd opengespleten en de 3-0 lag binnen. Ook de 4-0 was een heerlijke goal, een steekpass van Ferhat werd afgerond door Rene vd Lee die met een paar schijnbewegingen de keeper en 2 verdedigers het Staalduinse Bos in stuurde.
Om deze goals heen kreeg Maasdijk nog een aantal levensgrote kansen, waarbij Ferhat en Rene de grootste mogelijkheden om zeep hielpen, maar bij een voorsprong als deze, zal er niemand klagen.

Na rust deed Maasdijk duidelijk een stapje terug, geen gekke dingen, voorsprong behouden. Voor het publiek was het hiermee wel wat saai, maar de overwinning smaakte er niet minder om. KMD deed een kwartier voor tijd nog wat terug en Hans Bergwerff bepaald vlak voor het eindsignaal de eindstand op 5-1. Ferhat zag overigens nog wel zijn tweede van de middag afgekeurd worden doordat er een overtreding begaan zou zijn voorafgaand aan deze goal.
Stef Bruinen werd in de 88e minuut als eerste Maasdijk speler ooit als officiële Man of the Match uitgeroepen. Een nieuw item welke dit seizoen in de thuiswedstrijden terug zal komen. Terechte benoeming na een zeer degelijke wedstrijd van Stef, gefeliciteerd.

Maasdijk bewees zichzelf dus opnieuw een goede dienst in de openingswedstrijd van het seizoen, waar vorig jaar MVV’27 werd verslagen met 5-2, waren het nu opnieuw 5 doelpunten die voor een prima overwinning zorgden.
Volgende week op naar Velo, ook gestart met 3 punten uit bij Naaldwijk, dan mag Maasdijk laten zien dat deze wedstrijd en goed vervolg kan krijgen.