de buitenspeler van Westlandia was op de brommer en hiermee Rick Olsthoorn het nakijken gaf

Westlandia 1 (zon)

11 juni 2016 17:00

Na het fluitsignaal was wel meteen duidelijk hoe de verhoudingen zouden liggen, vooraf hoopte Maasdijk er uiteraard een spannende wedstrijd van te kunnen maken.

Nu bleek helaas dat Richard Kraaijenbosch helemaal niet zo van spanning houdt, dus hij maakt er maar meteen eentje in eigen doel binnen 5 minuten. Helemaal eerlijk ging dit eigenlijk ook niet, om dat de buitenspeler van Westlandia op de brommer was en hiermee Rick Olsthoorn het nakijken gaf, maar dit argument hield helaas geen stand bij de toernooicommissie.

De 2-0 viel al binnen 11 minuten, hierna stabiliseerde de wedstrijd zich enigszins, Maasdijk kreeg zowaar wat kleine mogelijkheden, waarbij de kopkans van Hans Bergwerff bij de eerste paal nog de meest gevaarlijke was. Diverse malen werd Maasdijk terug gevlagd vanwege buitenspel, wat in de ogen van alle meegereisde Maasdijk supporter natuurlijk zwaar onterecht was.

Net voor de 2-0 was aanvoerder Steven van Reeven geblesseerd naar de grond gegaan en werd bij de aftrap na deze goal dan ook gewisseld. Geruchten gaan dat Steven in de wedstrijd besefte dat het vanaf de kant er misschien wel veel beter uit zou zien, zodoende dat hij het hazenpad koos. Zijn blessure werd overigens perfect gefaked, want zelfs op zondag en maandag werd hij nog hinkend in en om Maasdijk gespot.

Toen eenmaal de 3-0 en 40 seconden later ook de 4-0 vielen, moest Maasdijk gaan vrezen voor een monsterscore.

Fieret heeft zijn mannen in de rust waarschijnlijk voorgehouden dat de 2e helft op 0-0 begon en hier hield Maasdijk dan ook uiteindelijk ook keurig een gelijkspel aan over.

Nadat Westlandia eerst nog 5-0 kwam rond de 55e minuut, maakte Hans Bergwerff er 5-1 van en zorgde zo voor de eretreffer voor Maasdijk.

Toen veranderde alles op en rond het veld, Martin de Zeeuw mocht zijn opwachting maken, hij had eerder die week al goed getraind door een uur op de bank te zitten, het bankzitten ging hem deze middag dan ook fantastisch af. Maar nu de entree op het veld, wat zou er gebeuren met “One-touch de Zeeuw” zoals hij ook door intimi wordt genoemd… Binnen 1,5 minuut na zijn wisselbeurt lag de bal al tegen de touwen, dat was inmiddels de 6-2. Hierna speelde hij keurig in dienst van team om deze stand verder te consolideren.

De wedstrijd naderde zijn einde, Westlandia was duidelijk een paar klassen beter, en zijn uiteraard de terechte winnaar van de Westland Cup 2016. Voor Maasdijk was het bereiken van de finale al een stunt op zich, met zeer verdienstelijke wedstrijden tegen KMD, Velo zondag en Lyra.

Na het laatste fluitsignaal werden de supporters meteen teruggebracht naar vv Maasdijk, waar zelfs in de bus meteen al gezongen werd, alhoewel dat met een verjaardag te maken zou kunnen hebben.