Maasdijk D1 begint goed.

vv Maasdijk JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 01

31 oktober 2015 10:30

Vandaag was de start van de competitie. Na een succesvol bekerseizoen waarin de 2de plek werd behaald gingen de mannen vol vertrouwen naar VDL in Maassluis. Deze wedstrijd was 3 weken ervoor ook al gespeeld en toen werd VDL met 3-1 verslagen. Dat gaf goede moed om deze keer ook de 3 punten mee naar huis te nemen. De zon scheen weer en omdat de wedstrijd pas om 10.30 op de planning stond was iedereen uitgeslapen dachten we. Tijdens de warming up zag dit er nog anders uit en moest er even worden ingegrepen door Danny. Het hielp blijkbaar want de talenten begonnen meteen met volle concentratie aan het vervolg van de warming up.
De start van de wedstrijd begon gelijk met een aanval die na een redding van Pascal via de paal weer terug het veld in kwam. Maasdijk was gelijk wakker en dat was te zien ook. Sem won een duel op het middenveld en stuurde de snelle Keanu weg, die vervolgens de 0-1 erin schoot. Gelijk na de aftrap werd de bal weer gewonnen en er ontstonden een paar kansen waar de bal uiteindelijk voor de voeten van Roy terecht kwam en de 0-2 maakte. 5 minuten gespeeld en het stond al 2-0. Dit beloofde veel goeds, langs de kant werden meerdere malen al 10 10 10 10 geroepen. Dit werd helaas niet waargemaakt.. In het verloop van de eerste helft viel het duidelijk op dat de 2 geboren verdedigers, Joost en Freek, het moeilijk hadden met de 4-4-2 opstelling van VDL en zo hadden hun toch hun kansen. De kleine Sem en Stijn wonnen gelukkig wel elk duel op het middenveld en die waren dus ook belangrijk voor de 0-3. Keanu was weer de maker, nu na een bal van Stijn. Zo gingen we rusten met een stand van 0-3.
De tweede helft begon Maasdijk een stuk minder sterk en zo wist VDL via een vrije trap de 1-3 te maken en dat bracht weer een beetje spanning met zich mee. Lang bleef dit de stand en gebeurde er eigenlijk weinig. Joost schoof na de wissels van Roy en Emiel naar het middenveld en dat bleek een goede zet van de trainers. De wedstrijd kantelde weer en Maasdijk had weer het overgewicht want al snel kwam tot de 1-4 van het grote talent Jay. Kort erna was het Nick die goed was voor de 1-5. Het werd wel nog 2-5 na een verkeerde beslissing van de voor de rest hele goede scheidsrechter. 2-5 was dus de uitslag en zo zijn de eerste 3 punten binnen.
De verwachting is dat de mannen van de D1 bovenin gaan meedraaien. Hun spel wordt met de week beter en iedereen vecht voor elkaar. Het begin van iets moois als het aan ons ligt!