De tweede helft ging Maasdijk 2 ook weer vol op de aanval

Mannen zaterdag, 2, 3e klasse E

23 januari 2016 12:00

Wel, J.P. v.d.

De winterstop kwam vandaag definitief tot zijn einde en de kater van het geslaagde weekend weg is ook weer verdwenen. Na de winterstop moeten en zouden er meer punten binnen komen, dat was ongeveer wat uit alle verschillende overleggen kwam. De trainer Eric Groenheide heeft ook besloten om volgend jaar door te gaan als trainer van Maasdijk 2. Dit nieuws moest het team wel een boost geven om direct 3 punten te pakken tegen PGS. De uitwedstrijd werd er verloren met 3-1 dus moesten we een revanche nemen. Het was werkelijk waar een schitterende dag om te voetballen en iedereen had er ook veel zin in. Martin de Zeeuw, Nick van de Ende en Rene Visser kwamen dit keer de groep versterken en ook Jelle stond na 11 maanden weer op het formulier. Eindelijk konden met wat vertraging beginnen aan de wedstrijd. Maasdijk maakte het spel en creëerde heel wat kansen in de eerste helft. Het was wachten op de 1-0. Pgs was de eerste helft vooral gevaarlijk in de dode spelmomenten, maar voor ze echt gevaarlijk konden worden had Martin Wouter al diep gestuurd die de 1-0 maakte. Met deze stand werd er rust gehouden.
De tweede helft ging Maasdijk ook weer vol op de aanval. Na een kleine fout van Gerrie achterin had Pgs bijna de kans op de 1-1, maar gelukkig had sluitpost Appie ons weer gered en kon Gerrie de aanval weer opzoeken wat eigenlijk gelijk leidde tot de 2-0 van Nick van de Ende. Direct na de 2-0 schoot Mitchel Damen met een afstandschot op de paal waar uit de rebound Martin zijn goede spel beloonde met een goal. 3-0 jantje, was het nu dus, de buit was al binnen. In de 77e minuut mocht Jelle onder luid applaus invallen voor de moegestreden Nick die zo dus na 11 maanden weer is binnen de lijnen stond. Ook Marijn en Djeen mochten nog invallen en had Rene Visser ruim 80 minuten laten zien dat hij nog altijd heel goed kan voetballen. Volgende week gaan we op bezoek in Monster en moet er ook weer gewonnen worden om bij de eerste 5 aan te sluiten. Maasdijk 1 wist ook te winnen van Duno dus dat betekent gebak donderdag!