Maasdijk 2 dendert door.

Mannen zaterdag, 2, 3e klasse E

31 oktober 2015 12:00

Heemskerk, L.

Afgelopen zaterdag kwam de nummer 3 uit de competitie Quintus op bezoek. Bij winst op de Heulenaren zou Maasdijk de aansluiting met de top weer terugvinden. Na een matige start in de competitie is er sinds 26 september niet meer verloren en Na het behalen van de 3e ronde in de beker was het vertrouwen op deze wedstrijd alleen nog maar groter geworden. De selectie werd aangevuld met twee sterkhouders van Maasdijk 1, Jente van Staalduinen en Jack Gardien. Eigenlijk kon het zo al niet meer misgaan. Het sportpark aan de Lange Kruisweg was weer is zonovergoten en zo viel het al snel op dat het week na week steeds drukker langs de kant wordt bij het grote Maasdijk 2.
Begin van de wedstrijd bleek het al snel een hele andere wedstrijd te worden dan de week ervoor tegen Schipluiden. Het was wel weer Mike die dit keer na een voorzet van Jente de 1-0 kon maken. Dit keer deed hij dat gewoon op een normale manier met een intikker in plaats van een hakkie-omhaal of wat dan ook.  Dit was eigenlijk het gehele beeld van de eeste helft, er waren weinig kansen van beide partijen als was Maasdijk wel weer de boveliggende partij.
Na de thee ging de tweede helft van start en was het al heel snel ‘Buitenkant Jack’ die met de buitenkant van zijn rechtvoet snoeihard raak schoot 2-0. Maasdijk kon het nu niet meer weggeven. Quintus kwam uit het niets wel terug tot 2-1 en zo kwam de spanning toch weer terug. De wedstrijd brak nu eindelijk open en zo werd er gevochten voor elke bal. Appie voorkwam met een katachtige reddingen nog het doelpunt van Quintus. Het was wachten op de van de 2-2 of 3-1. Als ik eerlijk ben zag ik het eerder 2-2 worden dan 3-1, maar het tegendeel werd bewezen door Wouter. Het leek er op dat Wouter met een gebroken enkel de wedstrijd ging verlaten, maar kon toch doorgaan en was de maker van de 3-1 met een wereldgoal van verre afstand. Door deze overwinning is de 5e plek behaald en de weg omhoog nog maar weer is ingeslagen. Volgende week spelen Maasdijk 1 en Maasdijk 2 allebei uit tegen Verburch en de bedoeling is natuurlijk dat Poeldijk wordt verlaten met 6 punten. De vraag blijft wel waar gaan de supporters van Maasdijk kijken, bij 1 of bij 2? Hoe dan ook die avond zal de winst worden gevierd of het verlies weggedronken worden op het Caribean Feest.
Met vriendelijk groeten,