Prima voorzetten van Noah en Wouter konden niet beloond worden

3 oktober 2015 12:00

Lindhout, M.A.

Maasdijk 2 - Naaldwijk 2
Op de zonnige zaterdag van 3 oktober moesten de mannen van Maasdijk 2 het op nemen tegen buren uit Naaldwijk. Naaldwijk 2 had al hun wedstrijden gewonnen dus beloofde het voor de mannen van Maasdijk een moeilijke middag te worden. Om 12.00 werd er afgetrapt en er waren meteen kansen voor Maasdijk. Een paar prima voorzetten van Noah en Wouter konden jammer genoeg net niet beloond worden door Martin. De grootste kans was voor Noah waar de bal via de binnenkant van de paal over de achterlijn rolde. Maasdijk had in de eerste helft het overwicht en dat werd uiteindelijk ook beloond. Na een gewonnen duel van Reinoud kwam de bal bij Swen die vervolgens Martin diep stuurde en heel fraai afrond 1-0. Niet lang daarna was het rust.

In de 2de helft kreeg Naaldwijk meer grip op de wedstrijd en creëerde heel wat kansen. Naaldwijk vergat zichzelf te belonen en zo bleef het mede door het uitstekende keeperswerk van Dennis van Dijk tot de 76e minuut 1-0. Uiteindelijk maakte Naaldwijk toch de 1-1 en brak de wedstrijd weer open. Het laatste kwartier werd beide partijen alles gegeven en dat leverde voor Maasdijk de 2-1 op, tenminste dat dachten we. Een schot van Michel op de paal werd in de rebound afgemaakt door Noah, maar die stond volgens de grensrechter op een wonderbaarlijke manier buitenspel. Meteen daarna maakte Naaldwijk de 1-2 en keek Maasdijk tegen een achterstand aan. Maasdijk bleef erin geloven en dat werd dan ook beloond met de 2-2 van Wouter. In de blessuretijd kreeg Naaldwijk nog een opgelegde kans omdat de scheidsrechter het spel liet doorgaan toen de grensrechter van Maasdijk vlagte voor buitenspel. Iedereen hield al rekening met de 2-3 voor Naaldwijk, maar wat er gebeurde was voor iedereen een raadsel. De net ingevallen speler van Naaldwijk kreeg het voor elkaar om de bal een over te schieten wat lachende en opgeluchte gezichten opleverde bij de Maasdijkers. Zo werden de punten verdeeld en daar waren beide partijen het mee eens. Deze wedstrijd belooft een hoop goeds voor de rest van het seizoen voor de mannen van Eric en Robbie. Volgende week staat de volgende burenruzie op de agenda tegen Lyra en ook daar gaat 'het grote Maasdijk 2' voor de 3 punten!