Na de 1-0 was de pijp leeg bij Maasdijk

7 mei 2016 14:30

Schuitemaker, W.L.

Honselersdijk - Maasdijk

Voor Maasdijk stond er in deze mooie Westlandse derby helaas niets meer op het spel.
Het seizoen met een goed gevoel afsluiten mag als doel worden gesteld in de resterende wedstrijden en hiermee zou Maasdijk zichzelf terecht belonen voor wen goed seizoen.
Helaas is de klad er een beetje ingekomen en hiermee is Maasdijk een stukje afgegleden op de ranglijst.

Afgelopen zaterdag bood Maasdijk meer dan behoorlijk partij in de eerste 70 minuten, tegen een Honselersdijk dat voor de laatste kansen vecht op een (vervangende) periodetitel.
Het was van beide kanten zeker niet hoogstaand in voor de toeschouwers zeer aangename temperaturen.
Maasdijk probeerde te voetballen, maar was hier vaak onzorgvuldig in en Honselersdijk kon alleen maar gevaarlijk worden bij balverlies aan Maasdijk zijde.
Voor rust kregen beide ploegen wat kansen, waarbij de paal voor Maasdijk eenmaal redding bood en Maasdijk voor rust zelf tot 3x toe verzuimde om een grote kans te verzilveren.

Na rust was het wachten op wie de eerste goal maakt en hiermee de wedstrijd naar zich toe kon trekken.
Uit een vrije trap kwam Honselersdijk op voorsprong, waarbij Maasdijk vlak ervoor via Rene Vd Lee verzuimde om zelf op voorsprong te komen.
De 1-0 van Honselersdijk was ook niet geheel onterecht, Joey Vos had de roodzwarten alweer meermaals gered.
Na de 1-0 was de pijp leeg bij Maasdijk, er werd niets meer gecreëerd en de fut was er helaas uit.
Met kunst en vliegwerk hield Joey Maasdijk nog in de wedstrijd, maar uiteindelijk moest hij in blessuretijd toch nog een keer vissen, eindstand 2-0.

Maasdijk speelt volgende week zijn laatste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen GDA. De mannen zullen er alles aan doen om het seizoen waardig af te sluiten. Hierna kan de focus gelegd worden om volgend seizoen, met hopelijk nog veel moois in het vooruitzicht!