Een gelijkspel had minimaal terecht geweest

Verburch 1

2 april 2016 14:30

Graaf, R. de

Afgelopen zaterdag moest Maasdijk voor de eerste keer na de winterstop buigen voor een tegenstander. Aan de Lange Kruisweg was Verburch te sterk met 1-2.
Maasdijk begon wat zwak aan de wedstrijd en binnen enkele minuten leverde dat Verburch een bijna niet te missen kans vlak voor het doel. Dat deze bal niet meteen binnenvloog was te danken aan het onscherpe vizier van de aanvaller van Verburch.
Naarmate de eerste helft vorderde kreeg Maasdijk wel meer grip op de wedstrijd en werd het met name gevaarlijk via de acties en voorzetten van 17-jarige Noah van Rijn, die een geweldige wedstrijd speelde en zichzelf helaas niet beloonde met een doelpunt deze middag. Bij diverse situaties kwamen o.a. Kevin vd Berg en Steven van Reeven net een teenlengte te kort om echt gevaarlijk te worden. In een spaarzame uitbraak van Verburch kon Rick Olsthoorn net op tijd een sliding inzetten om deze aanval onschadelijk te maken.

Na rust zetten Maasdijk meteen aan en via opnieuw Noah van Rijn werd er bijna direct vanaf de aftrap gevaar gesticht. Hierna duurde het even voor de wedstrijd echt ontbrandde. Boyd Rijnenberg had de openingstreffer op z’n schoen, maar de uitstekende keeper van Verburch stopte deze inzet. Hierna kon Jente van Staalduinen de 1-0 laten aantekenen, maar hij koos ervoor om de bal af te leggen in plaats van zelf te schieten.
Waar Maasdijk dus duidelijk gevaarlijker was op dat moment, was het Verburch die de 0-1 liet aantekenen. Hierna werd de wedstrijd nog opener en doordat Maasdijk op zoek ging naar de aansluiting kreeg Verburch veel ruimte om gevaarlijk te worden. Het was aan Joey Vos te danken dat het in deze fase 0-1 bleef, diverse malen ronselde hij de ballen uit het doel en hield Maasdijk in de wedstrijd.
Koud in het veld was Hans Bergwerff met nummer 14 degene voor Maasdijk die de gelijkmaker liet aantekenen, een mooie aanname en dito afronding zorgden voor de gelijkmaker. Verburch leek rijp voor de slacht en Maasdijk zette verder aan. Diverse grote mogelijkheden waren helaas niet aan Maasdijk besteed, waarbij Boyd en Noah de grootste kansen kregen, maar opnieuw prima keeperswerk stond de voorsprong voor Maasdijk in de weg.
Nu was het helaas Verburch wat op dat moment tegen de verhouding in scoorde, nadat er nonchalant werd verdedigd aan rood zwarte zijde. Maasdijk probeerde het hierna nog wel, zorgde voor gevaar, maar helaas werd het niet beloond. Een gelijkspel had minimaal terecht geweest, maar helaas stonden we nu aan de verkeerde kant van het geluk.

Volgende week tegen Die Hage, om aansluiting te houden voor een hoge klassering in de eindstand, met nog steeds volop kans op een mooi toetje aan het einde van het seizoen!