Het was slappe hap wat de mannen van Fieret in deze fase lieten zien

Houtwijk sv 1

19 maart 2016 14:30

Fonseca, O.A

Maasdijk pakt punt bij Houtwijk

Maasdijk speelde zaterdag bij Houtwijk dat net als Maasdijk nog ongeslagen is na de winter. Het leverde voor Houtwijk zelf de 2e periodetitel op. De reeks overwinningen werd juist ingezet in en tegen Maasdijk. Maasdijk werd aan de Lange Kruisweg kansloos opzij gezet.

Maasdijk speelde met Mitchel Damen op rechtsback (Gert vd Lee was geschorst) en Barry Bronswijk op links. Stan Groenewegen speelde op zijn vertrouwde plek in het centrum, waardoor aanvoerder Steven van Reeven weer op 6 kwam te spelen. Gangmaker van de laatste weken Hans Bergwerff was geblesseerd. Bart Hofstede was zijn vervanger.

Maasdijk was dus gewaarschuwd. Helaas speelden een aantal spelers beneden hun niveau. Het resulteerde in slordig uitverdedigen en zo stond Maasdijk in de 12e minuut achter. Het was slappe hap wat de mannen van Fieret in deze fase lieten zien. Met name met balverlies werd er te makkelijk opgegeven door een aantal spelers. In deze klasse wordt gemakzucht direct afgestraft. Gelukkig speelde Houtwijk ook niet met scherp, zodat de schade beperkt bleef tot deze ene treffer. Eigenlijk was het heel pover wat beide teams lieten zien voor de rust. Kansen werden er door Maasdijk nauwelijks gecreëerd. De weer prima keepende Joey Vos hield Maasdijk weer eens op de been door met een geweldige reactie de bal te pareren. In de slotminuut kreeg Kevin vd Berg een riante kans op de gelijkmaker. Oog in oog faalde hij echter, de paal stond in de weg.

Na de rust was daar, na een hersenschudding, de terugkeer van Boyd Rijnenberg. Hij verving Kevin van der Berg in de spits. Maasdijk kreeg zo meer grip op de wedstrijd en de tegenstander ging steeds meer mopperen op elkaar. Het eerste gevaar kwam van Boyd Rijnenberg die met een gedrukt schot de bal over schoot. Het was wachten op de gelijkmaker en die kwam er dan ook. In de 65e minuut wederom Rijnenberg met een prima actie en in de rebound ronde hij koel af 1 – 1. Op dat moment zeker verdiend, al bleef Houtwijk er steeds weer gevaarlijk uitkomen. Maasdijk had ook nog een strafschop ( penalty, pingel ) moeten krijgen maar de scheidsrechter kan dat vanaf 30 meter niet goed beoordelen. Boyd Rijnenberg werd naar beneden getrokken. Maasdijk zette nog een keer aan door uitblinker Jente van Staalduinen. Dan moet je kiezen voor de winst of voor een punt. Het bleef bij een punt wat wel een terechte uitslag was.

Volgende week is het Pasen en daarna op 2 April komt streekgenoot Verburch op bezoek en dan zal er wel uit een ander vaatje getapt moeten worden.