Het begin van de wedstrijd was rommelig en duidelijk voor de bezoekers

Semper Altius 1

... (penalty)
...

12 maart 2016 14:30

Luiken, J.A.M.

Maasdijk pakt opnieuw 3 punten in een matige wedstrijd.

Na 5 overwinning na de winterstop, wachtte Semper Altius aan de Lange Kruisweg afgelopen zaterdag. Maasdijk zonder Boyd Rijnenberg, Stan Groenewegen, Bart Hofstede en de al langer geblesseerde Kevin Huis.
Het begin van de wedstrijd was rommelig en duidelijk voor de bezoekers, uit corners werd meerdere malen gevaar gesticht en hier werd zelfs een keer de lat geraakt. Uiteindelijk kwam Semper Altius terecht op voorsprong. Een wat late ingezette sliding zorgde voor een overtreding in de 16 meter en de strafschop werd benut, 0-1. Hierna kwam Maasdijk eenmaal goed door de verdediging heen van de gasten uit Rijswijk, via Jente van Staalduinen die bal sterk veroverde, hij zocht de 1-2 met Kevin vd Berg en die gaf de bal geweldig mee aan Jente die hiermee de stand weer gelijk trok na 13 minuten.
Maasdijk kreeg even de overhand en kon wat speldenprikjes geven, maar enkele minuten later was het toch weer Semper wat op voorsprong kwam. Een perfect uitgevoerde counter werd bij de eerste paal binnengewerkt en zodoende stond de 1-2 op het scorebord.
Maasdijk kwam hierna voor rust nog een paar maal goed weg en leek de vorm van de eerdere wedstrijden compleet te zijn verloren. Het leek zelfs nog erger te worden toen doelman Joey Vos de aanvaller van Semper Altius aantikte en hierdoor opnieuw een strafschop voor Semper weggaf. Joey hersteld zijn eigen foutje en keerde de strafschop en hield hiermee Maasdijk opnieuw weer eens in de wedstrijd.

Na rust leek de wedstrijd in hetzelfde beeld verder te gaan, Maasdijk probeerde het wel, maar het lukte niet en Semper werd bij bijna elke aanval gevaarlijk voor het doel van Maasdijk. Kunst en vliegwerk en een aantal goede reddingen van Joey zorgden ervoor dat Maasdijk nog leefde.
Een tweetal gevaarlijke momenten voor het doel van Semper waren niet aan Kevin vd Berg besteed, maar Maasdijk deed eindelijk wat terug. Een hierop volgende corner werd door Hans Bergwerff binnengekopt en van achter de lijn uit het doel weggewerkt. De scheidsrechter stond op 1 lijn en keurde het doelpunt goed, tegen de verhouding in, maar Maasdijk stond op gelijke hoogte.
Hierna kreeg Maasdijk wat meer grip, maar bleef Semper Altius gevaarlijk in de tegenstoot, uiteindelijk leek de wedstrijd op een puntendeling uit te gaan lopen. Dit had eigenlijk nog teveel van het goede geweest voor Maasdijk gezien de wedstrijd en kansenverhouding.
Als een duveltje uit een doosje was het in de 91e minuut toch nog Hans Bergwerff met zijn 2e van deze middag die een geweldige pass van Richard Kraaijenbosch kon promoveren tot de 3-2. De eerste aanname van Hans was geweldig en het afronden zeer koeltjes.
Hierna duurde de wedstrijd nog 12-13 minuten, Hans lag hiervan de helft bijna op de grond na een aanvaring met een speler van Semper Altius, waarbij overigens geen opzet in het spel was. De laatste minuten maakte Hans dan ook vol met een modieuze tulband, aangelegd door mode-goeroe Leo Ooms. Bloed zweet en tranen leverden dus 3 punten op deze middag, niet goed, niet terecht, alhoewel de veerkracht welke Maasdijk in de tweede helft heeft getoond wel bewonderingswaardig was.
Zes wedstrijden na de winterstop en 18 punten, een fantastische prestatie voor het rood zwarte keurkorps. Volgende week wacht Houtwijk, de andere ploeg uit de competitie die het de laatste weken zo geweldig doet, zeer interessant om te zien hoe Maasdijk deze wedstrijd tot een einde gaat brengen.
In ieder geval zijn deze punten alvast binnen en mogen de mannen laten zien of ze ons in de komende weken nog meer kunnen verrassen!