Maasdijk bindt ook Naaldwijk aan de zegekar

Naaldwijk 1

5 maart 2016 14:30

Gurp, J.P.J. van

Vooraf was duidelijk dat er gewonnen moest worden van Naaldwijk anders hadden de bonuspunten tegen Te Werve geen zin. Bij winst neem je misschien wel voorgoed afstand van de plaatsen onderin.
Maasdijk begon in een iets andere opstelling. Richard Kraijenbosch keerde terug na een blessure. Door afzegging van Bart Hofstede (ziek), die Gert van der Lee (schorsing) zou vervangen, moest noodgedwongen Stan Groenewegen vanaf de start spelen wat hij voortreffelijk heeft gedaan.
Boyd Rijnenberg probeerde het in de warming up nog maar moest helaas toch afhaken vanwege een eerder opgelopen hersenschudding. Het Naaldwijk van Roy Wasmus begon meteen met druk vooruit te spelen, wat resulteerde in een riante mogelijkheid voor Naaldwijk. De voorwaartsen van Naaldwijk sprongen niet goed om met deze kans en Maasdijk ontsnapte. De wedstrijd golfde op en neer, er waren wat meer kansen voor Maasdijk dan voor Naaldwijk. Ook deze wedstrijd hadden we weer een voortreffelijke leidende scheidsrechter. Deze heer Van Gurp speelde prima met de voordeelregel wat de wedstrijd ten goede kwam. Het spelbeeld in de eerste helft was van beide kanten matig en dus gingen we rusten met de ‘brilstand’.
Na de rust speelde Maasdijk richting het massaal opgekomen publiek een heerlijke wedstrijd. Wederom met strijd en passie werd er geknokt voor elke centimeter. Hans Bergwerff nam hierbij wederom het voortouw tegen zijn oude club.
De voorhoede van Maasdijk speelde een prima wedstrijd. Berg sleurend en trekkend, de buitenspelers René van der Lee en Noah van Rijn leverden voortdurend geweldige voorzetten af die of net gemist of gekeerd werden door de prima goalie van Naaldwijk. Naaldwijk was niet bij machte om een vuist te maken maar deelde wel wat speldenprikjes uit en bleef dus gevaarlijk.
Na een uur spelen kwam daar dan eindelijk de bevrijdende treffer. Noah van Rijn ontsnapte aan de linkerkant, gooide er nog even een schaar uit en leverde een prima voorzet af op Kevin van der Berg, die hem snoeihard in de touwen joeg. Een ware explosie volgde, iedereen op en over elkaar heen, geweldig om te zien. Nu moest Naaldwijk wel komen en kon Maasdijk heerlijk op de counter gaan spelen. Een aantal keer ontsnapte Maasdijk, werden ballen van de lijn weggewerkt of Joey Vos stond in de weg. In de eenentachtigste minuut kwam daar eindelijk de 2 – 0. Richard Kraijenbosch leverde een geweldige pass van een meter of veertig af die Hans Bergwerf met zijn kruin verlengde en geweldig over de keeper in de goal viel. Hierna was het wachten op de volgende treffer en die kwam ook. Een fantastische voorzet van Hans Bergwerff werd heerlijk met een snoeiharde knal afgerond door René van der Lee. De 3 – 0 werd over de streep getrokken en dat leverde dus weer drie punten op voor de mannen van Fieret.
Mitchel Damen mocht van Fieret zijn debuut in het 1e maken en de toeschouwers hebben weer kunnen genieten van een heerlijk spelend Maasdijk.
Volgende week wederom thuis tegen Semper Altius en hierin kan Maasdijk zich ‘veilig’ spelen zodat we stiekem alleen maar omhoog kunnen kijken.