Maasdijk begon sterk en had gedurende de 1e helft het heft in handen

TAC'90 1

20 februari 2016 14:30

Ditz, R.

Afgelopen zaterdag wist Maasdijk voor de 4e keer op rij te winnen, alle wedstrijden na de winterstop leverden dus de volle 3 punten op. Net als een week eerder tegen Te Werve, was het opnieuw een bloedstollende wedstrijd.
Maasdijk begon sterk en had gedurende de 1e helft het heft in handen, diverse mogelijkheden bleven onbenut. Hans Bergwerff, Boyd Rijnenberg, Kevin vd Berg, Noah van Rijn, allen misten zij de scherpte, of stond de keeper van Tac’90 goed in de weg.
In de stromende regen wist Maasdijk uiteindelijk toch op voorsprong te komen, Rene vd Lee werd gevloerd net buiten de 16 meter en de hierop volgende vrije trap werd door Barry Bronswijk prima verzilverd tot de 0-1!
Nog voor rust had Maasdijk de voorsprong moeten vergroten, maar mocht het uiteindelijk nog blij zijn dat de paal redding bracht anders hadden we opnieuw op slag van rust de gelijkmaker om onze oren gekregen. Ook de opnieuw prima keepende Joey Vos zorgde ervoor dat Maasdijk met de ‘0’ kon gaan rusten.
Na 20 minuten rust (de scheidsrechter moest nog even wat sociale contacten in de kantine bezoeken), kon aan de 2e helft worden begonnen, opnieuw Maasdijk gevaarlijk en al snel beloonde Boyd Rijnenberg dit ‘gevaar’ met de 0-2. Een goede aanval, prima afgerond en Maasdijk zat op rozen.
Hierna kreeg Tac’90 toch wat grip op de wedstrijd, welke de scheidsrechter steeds meer uit zijn handen liet glippen. Een strubbeling in het strafschopgebied van Maasdijk leverde de thuisploeg een makkelijk gegeven strafschop op en Jente van Staalduinen (opnieuw prima spelend op ‘6’) moest dit met een gele kaart bekopen. Joey Vos was op deze bal kansloos en zo stond het 1-2.
Hierna golfde het spel op neer, strijdlust en passie aan beide kanten zorgden voor een mooi spektakelstuk, waarbij Maasdijk uiteindelijk terecht overeind bleef. In de diverse tegenstoten had Maasdijk de wedstrijd al eerder in het slot kunnen. Boyd Rijnenberg werd onderuit gehaald in het strafschopgebied bij Tac’90, maar de scheidsrechter (op 30 meter) wuifde dit weg en even later leek Hans Bergwerff een uitgelezen mogelijkheid te bieden aan de jonge Noah van Rijn, maar zijn inzet ging via de paal uit het doel.
Al met al een verdiende overwinning en na afloop van de wedstrijd blijkt dat Maasdijk zelfs nog een plaatsje is gestegen, op 1 punt van de nummer 2 Die Hage, staat Maasdijk dus 3e. Het gaat naar boven toe is dus zeer klein, maar ook naar de nummer 11 is dit maar 9 punten.
Nu een weekje rust en dan wacht Naaldwijk aan de Lange Kruisweg, een mooie derby en hopelijk kan Maasdijk de ingezette reeks voortzetten, met dezelfde strijd en passie moet dit zeker goedkomen!