Productief Maasdijk tegen verdedigend Die Haghe

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

14 november 2015 14:30

Moerenhout, H.J.

Het duel tussen de nr. 4 en 5 van de ranglijst in de 3e klasse B betekende een clash in stijlen. Een vv Maasdijk dat graag de bal heeft om te voetballen en een Die Haghe die de bal niet nodig heeft. Die Haghe dat over het algemeen weinig kansen/ goals weggeeft versus Maasdijk dat makkelijk het net weet te vinden.
Het duel werd in Maasdijk nipt in het voordeel van Die Haghe beslist (1-2). Het elftal van trainer Patrick Fieret begon goed aan de wedstrijd. Die Haghe kon de eerste 10 minuten niet in haar spel komen maar langzaam aan ontworstelde het zich aan de aanvalsdriften van de rood zwarten.
Zoals een oude voetbal wet al zegt, als je de kansen niet maakt, krijg je hem zelf om de oren. Maasdijk benutte de 1e helft een aantal goede mogelijkheden niet en Die Haghe counterde naar een geflatteerde 0-2 met de rust.
Vlak na rust kreeg Die Haghe nog de nodige mogelijkheden, maar telkens stond de prima keepende doelman van Maasdijk Joey Vos, veelal met zijn voeten en benen, in de weg. Maasdijk trok het initiatief weer naar zich toe, maar ondanks de aanvalsdrift duurde het tot de 77e minuut totdat Maasdijk iets terug deed. Kevin van de Berg liet zijn 101e goal voor Maasdijk optekenen. De eveneens prima keepende Dion van Splunteren van Die Haghe was kansloos. Diezelfde Dion had in de 50e minuut op voortreffelijke wijze nog een doelpunt voorkomen toen een vrije schop van Richard Kraaijenbos via zijn vingertoppen en de lat onschadelijk werd gemaakt.
Bij Maasdijk maakte Rik Olsthoorn als invaller verdienstelijk zijn competitiedebuut en liet Noah van Rijn met zijn invalbeurt zien op de weg terug te zijn. Rik had met zijn sterke inspeelballen en Noah met een aantal zeer scherpe voorzetten een groot aandeel in de aanvalsdrift van Maasdijk.
Het Doelpunt van Maasdijk betekende na vier en een halve wedstrijd het einde van de "clean sheet" en Maasdijk rook haar kans en zette nog maar eens flink aan. Dit leverde een spannende en rommelige eindfase van het duel op waarbij Die Haghe met meer geluk dan wijsheid de voorsprong wist vast te houden maar blijkbaar het geluk van de runner up bezat daar waar Maasdijk misschien wel recht op een gelijkspel had.
De rook van het Carebean feest was nog maar net opgetrokken en de mannen van Maasdijk 2 moesten alweer aantreden tegen het Pools georiënteerde HVC 3. Helaas ging deze wedstrijd ook verloren met 1-2. Beide ploegen verliezen en dat betekend geen taart. Na de dubbele overwinning vorige week op Verburch was er een mooie taart gesponsord door de vader van onze pupil van de week Julia (Bakkerij v.d. Berg). Bedankt, hij was erg lekker!