Hij haalde in 1 keer uit, over de keeper heen vanaf 30 meter, 1-3!

Verburch 1

7 november 2015 15:00

Visser, A.G.

Verburch - Maasdijk
Na de nederlaag tegen Houtwijk vorige week, was het voor Maasdijk aanhaken bij de top of terugzakken in de middenmoot/ onderste regionen van de competitie.
Voor Verburch gold dat er ook gewonnen moest worden, zij staan na een fantastische promotie vorig jaar, nu veel te laag op de ranglijst.
Met in gedachten dat Maasdijk het de laatste 2 seizoenen erg moeilijk had tegen Verburch, beloofde het een spannend middagje te worden.
De eerste helft golfde op en neer en Maasdijk kon na 6 minuten de openingstreffer al noteren. Een schitterende voorzet van Barry Bronswijk werd onder controle gebracht door Rene vd Lee en hij rondde keurig af in de verre hoek.
Verburch had op dat moment wel het beste van het spel en Maasdijk had moeite om de rust te bewaren.
Joey Vos hield zijn ploeg in de eerste helft op de been met een paar goede reddingen en zo kon Maasdijk uitlopen naar een 0-2 voorsprong. Een goede passeer actie van Rene vd Lee en vanuit zijn voorzet kon Kevin vd Berg keurig binnenkoppen!
Lang kon Maasdijk niet van deze ruime voorsprong genieten, want Verburch kok al snel de 1-2 noteren, er lag flink wat ruimte achterin bij Maasdijk en dit werd genadeloos afgestraft.
Hierna golfde het spel opnieuw op en neer, en werd Maasdijk in het zadel geholpen door de keeper uit Poeldijk. Een slechte uittrap kwam voor de voeten van uitblinker Rene vd Lee en hij haalde in 1 keer uit, over de keeper heen vanaf 30 meter, 1-3!
Vlak hierna kreeg Maasdijk een geweldige kans op 1-4, via Kevin vd Berg, in plaats van koelbloedig af te ronden, koos hij voor het afleggen op Martin de Zeeuw, maar deze assist miste de juiste richting, zo ging de kans voorbij.
In blessuretijd van de eerste helft kwam Maasdijk alsnog in de problemen, Verburch maakte uit een corner de 2-3.
In de tweede helft kwam Maasdijk eigenlijk niet meer in de problemen, Verburch drong wel aan maar kon niets creëeren, Maasdijk hield de rijen gesloten.
Zelf verzuimde Maasdijk om de wedstrijd al eerder in het slot te gooien, Jente van Staalduinen, Hans Bergwerff en Rene vd Lee verzuimden om de wedstrijd te beslissen.
Het werd een veldslag op het middenveld, waarbij beide ploegen elkaar nauwelijks ruimte gaven.
Na bijna 7 minuten blessuretijd floot de prima leidende scheidsrechter af en kon Maasdijk 3 punten bijschrijven.