In plaats van een vlakke schuiver koos hij voor een lob over deze keeper van 3,50 meter

Naaldwijk 1

Kevin Huis (penalty)

10 oktober 2015 14:30

Winter, A.E. de

vv Naaldijk – vv Maasdijk
Afgelopen zaterdag mocht ons keurkorps aantreden in een onvervalste derby, vroeger dé derby in de gemeente Naaldwijk, nu een van dé derby’s in de huidige 3e Klasse. Naaldwijk acteerde regelmatig een niveau hoger dan de 3e Klasse en zoals bekend heeft Maasdijk de afgelopen seizoenen veelvuldig een niveau (te) laag gespeeld.
In het holst van de nacht waren er een paar Maasdijk aanhangers welke het een goed idee leek om de doelpalen op het hoofdveld van vv Naaldwijk rood/zwart te verven. Deze actie was niet goed gepland, omdat er bij Naaldwijk dit weekend een andere stemming heerste. Clubicoon Arjen Bakker is afgelopen 6 oktober overleden en het afgelopen weekend stond dan ook in teken van hem. Vanuit vv Maasdijk nogmaals de gemeende excuses aan vv Naaldwijk en onze condoleances naar de familie en vrienden van Arjen Bakker.

Om 14.30 uur mocht er dan op het zonovergoten complex aan de Hoge Bomen afgetrapt worden. Maasdijk begon wat onwennig aan de wedstrijd en kansen konden er in de beginfase dan ook niet genoteerd worden voor beide ploegen. Even was het Naaldwijk die een speldenprik kon uitdelen, maar de inzet ging voorlangs het doel van Joey Vos. Even later was het Boyd Rijnenberg die als een duveltje uit een doosje verscheen voor Tom Verbakel, maar in plaats van een vlakke schuiver koos hij voor een lob over deze keeper van 3,50 meter, dus die kon er nog net z’n vingertoppen tegenaan krijgen.
Uiteindelijk kwam Naaldwijk op voorsprong door een verdedigingsfout achterin, te kort terugspelen met de borst van Gert vd Lee en de 1-0 lag om onze oren.
Kort hierop kreeg Maasdijk een grote kans op de gelijkmaker, maar een 2 tegen 1 situatie met Boyd Rijnenberg en Kevin vd Berg werd niet goed uitgespeeld, waardoor deze mogelijkheid onbenut bleef.
Naaldwijk kreeg in de eerste helft nog 2 goed kansen, maar onze keeper Joey Vos stond beide keren z’n mannetje.

Na rust kregen we een ander Maasdijk te zien, onder aanvoering van Boyd Rijnenberg, die in de eerste helft nog tegen een blessure aan leek te hikken, duidelijk de bovenliggende partij. Martin de Zeeuw was op links Rene vd Lee komen vervangen en leek vlak na rust meteen z’n visite kaartje af te geven, maar er liep helaas niemand tegen zijn voorzet aan.
Na wat gevaarlijke momenten voor het doel van Naaldwijk, was het uiteindelijk een strafschop die de gelijkmaker inluidde. Boyd Rijnenberg werd door 2 man onderuit gehaald en Kevin Huis verzilverde deze buitenkans. Na de 1-1 werd het een open wedstrijd en konden beide ploegen met de 3 punten aan de haal gaan. Het spel golfde op en neer, waarbij Maasdijk wel het meeste gevaar stichtte, maar helaas ontbrak de scherpte voorin om aanspraak te doen op een beter resultaat.
Uiteindelijk hadden beide ploegen vrede met een puntendeling en nestelen zij zich in subtop.
Helaas werd de wedstrijd afgesloten met een nare blessure van Kevin Huis, in de allerlaatste seconde van de wedstrijd kwam hij verkeerd terecht, zonder tegenstander in de buurt. Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat hij zijn enkelbanden heeft gescheurd, heel veel sterkte met deze blessure Kevin, hopelijk kan je snel herstellen.

Komende zaterdag opnieuw een uitwedstrijd, nu bij Semper Altius, zij bezetten samen met Maasdijk en Tac’90 de gedeeld 4e plek, met 10 punten. Hopelijk wordt het net zo’n spectaculaire wedstrijd als de laatste keer dat Maasdijk op bezoek ging bij Semper Altius… Een 3-1 achterstand bij rust (met een rode kaart voor de keeper Kevin Valstar aan Maasdijk zijde) werd omgebogen naar een 6-3 overwinning in de 2e helft!