De scheidsrechter verzuimde om Te Werve met 10 man verder te laten gaan

26 september 2015 14:30

Mirjavanmard, M.

Te Werve – Maasdijk
Afgelopen zaterdag vond de ‘topper’ plaats, beide ploegen waren immers nog zonder puntverlies, waarbij Te Werve nog wel een wedstrijd in moet halen tegen Naaldwijk.
Vorig jaar verloor Maasdijk tweemaal van de ploeg uit Rijswijk, maar beide ploegen hebben zich voor dit seizoen versterkt in de afgelopen zomerstop.
Maasdijk moest helaas Steven van Reeven en Kevin Huis missen, Steven is afgelopen week weggespoeld in Bodrum en Kevin werd nog niet fit genoeg bevonden om na zijn blessure alweer te spelen. In de warming-up viel daarbij ook nog Barry Bronswijk uit met een vervelende kuitblessure. Hierdoor moest Gert vd Lee noodgedwongen al de volle 90 minuten gaan maken, terwijl hij pas enkele weken geleden geopereerd is aan een liesbreuk. Ondanks zijn conditionele achterstand heeft Gert zijn strijdlust laten zien deze middag, dus dat beloofd wat voor de rest van het seizoen.
Maasdijk begon dus gehavend, maar dat mag geen excuus zijn, de 11 namen die er wel staan, moesten het maar laten zien.
In de eerste helft was Te Werve regelmatig gevaarlijk voor het doel van Joey Vos, behendige buitenspelers en balvaardige middenvelders maakten het de Maasdijk achterhoede knap lastig. Al binnen het kwartier keek Maasdijk tegen een achterstand aan. Diverse gevaarlijke momenten werden in de eerste helft overleefd, maar regelmatig kon Maasdijk via een tegenstoot de tegenstander pijn, helaas werd hierin gefaald. Het dichtst bij een roodzwart doelpunt waren Jente van Staalduinen en Boyd Rijnenberg. De inzet van Jente werd knap gestopt door de keeper en de volley van Boyd ternauwernood vlak voor de lijn weggekopt door de centrale verdediger van Te Werve.
Inmiddels liep ook Hans Bergwerff strompelend over het veld, bij een half geblokt schot werd hij verkeerd geraakt en hij kon de wedstrijd na rust niet voortzetten. Hij overleefde in de eerste nog wel een charge van de verdedigende middenvelder van Te Werve, uit frustratie zette hij een tackle in van achter en zonder de bal de spelen was dit een duidelijke rode kaart. De verder sterk leidende scheidsrechter verzuimde echter om Te Werve met 10 man verder te laten gaan en gaf hier slechts geel. Dezelfde straf kregen aan Maasdijk zijde Gert vd Lee, Hans Bergwerff en Jente van Staalduinen.
In het tweede bedrijf golfde het spel iets meer op en neer en leek Maasdijk de gelijkmaker binnen te kunnen schieten via Boyd Rijnenberg die de bal panklaar voor Kevin vd Berg legde. Helaas werd deze goal afgekeurd vanwege vermeend buitenspel van Boyd, wat zeer twijfelachtig was.
Uiteindelijk kon Te Werve uitlopen naar 2-0 en viel ook de 3-0 nog na wat geklungel achterin bij Maasdijk. De uitslag was uiteindelijk wat geflatteerd, maar de overwinning voor de groenwitten wel terecht. Maasdijk kon helaas te weinig uitrichten om het Te Werve écht lastig te maken.

Komende zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen Tac’90, zij wonnen afgelopen zaterdag met 5-1 van Naaldwijk, Maasdijk is dus gewaarschuwd voor de kwaliteiten van deze ploeg.
Maar aan de Lange Kruisweg zou het dit seizoen voor elke tegenstander moeten spoken..... dus het is aan de mannen van trainer Patrick Fieret om de daad bij dit woord te voegen!