De eerste helft was van beide kanten niet bijzonder

DUNO 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

12 september 2015 14:45

Ditz, R.

H.S.V. Duno – vv Maasdijk
Afgelopen zaterdag mocht de koploper van de 3e Klasse B, ons roodzwarte keurkorps, aantreden op het schitterende complex van Duno voor de onderlinge confrontatie.
Duno promoveerde vorig seizoen uiteindelijk net niet naar de 2e klasse, in de beslissende tweestrijd moesten zij het onderspit delven tegen UVS, dat dus uiteindelijk promoveerde.
Onze tegenstander van afgelopen zaterdag heeft dus voor dit jaar opnieuw de doelstelling om voor promotie te spelen. De doelstelling van Maasdijk is voor dit jaar helder, handhaven en het liefst onszelf zo snel mogelijk veilig spelen, zodat de gevreesde 4e klasse niet opnieuw in beeld komt.
Met de volle winst van vorige week tegen MVV’27 en alle positieve aandacht die Maasdijk hierna kreeg in diverse media, was het afgelopen zaterdag opnieuw een uiterst effectief Maasdijk wat de 3 punten binnensleepte.
De eerste helft was van beide kanten niet bijzonder, Maasdijk verspeelde helaas te vaak en te makkelijk de bal en Duno kon nog niet echt iets uitrichten. Er waren wel wat kleine speldenprikjes over en weer, maar beide keepers werden niet serieus getest.
Toch was het Maasdijk wat op voorsprong kom, uit een geblokt schot, waar de nummer 4 van Duno zich voorgooide, mocht Maasdijk een corner nemen. De belandde voor de voeten van Kevin vd Berg, hij bewaarde het overzicht en liet René vd Lee vanuit de 2e lijn aanleggen, zijn schot verdween via een been van een Duno verdediger achter de aan de grond genagelde keeper.
Duno zette hierna wel even aan en kwam af en toe gevaarlijke voor het doel van Joey Vos. Boyd Rijnenberg werd op zijn beurt nog wel gevaarlijk in de 16-meter  van Duno, maar zijn schot kon met pijn en moeite verwerkt worden door de keeper van Duno.
Na zo’n 5-6 minuten blessuretijd in de eerste helft mocht Maasdijk met een 0-1 voorsprong gaan rusten. Deze blessuretijd was overigens meer dan terecht, diverse blessurebehandelingen bij Duno en een vrije lange behandeling aan Boyd Rijnenberg, zorgden voor behoorlijk oponthoud in de eerste helft.
Na rust kwam Maasdijk in eerste instantie niet in gevaar, maar kon het ook niet echt voor gevaar zorgen. Bij Duno claimde men een strafschop, nadat de rechtsbuiten voor de 3e keer in de wedstrijd erg makkelijk en gewillig naar de grond ging in het strafschopgebied. De scheidsrechter trok de glee kaart en uit de hierop volgende aanval was het Steven van Reeven, spelend op ‘6’, door de blessure van Kevin Huis, die na goed doorzetten de 2-0 op het denkbeeldige scorebord zette. Hij ramde de bal vanaf de zestienmeterlijn zo’n beetje met speler en al het doel in.
Hierna leek bij Duno het vuurtje aangewakkerd te zijn, diverse overtredingen en tikken werden, al dan niet onder de neus van de scheidsrechter, uitgedeeld. Zo was Jack Gardien in de eerste helft al even slachtoffer van een klap in zijn nek, zo werd Steven van Reeven in de tweede helft tot 2 x toe op z’n hoofd geraakt en ook de charge op Boyd Rijnenberg langs de zijlijn bleef onbestraft. Groot compliment aan de spelers van Maasdijk dat hier niet op gereageerd werd en er niet meegegaan werd in dit ‘spelletje’. Maasdijk kwam wel iets meer met de rug tegen de muur te staan, maar via een uitval kwam de  bal voor de voeten van Jack Gardien, die de mal keurig met binnenkant voet voortrok, Kevin vd Berg leek de bal binnen te glijden, maar zoals de vv Maasdijk Twitteraccount al uitwees, bleek het hier om een eigen doelpunt te gaan. De voorsprong werd dus vergroot naar 0-3!
Inmiddels stond Nick vd Ende al even binnen de lijnen, hij verving Bart Hofstede. Hans Bergwerff kwam erin voor Jente van Staalduinen en even later kwam ook Swen Mesken binnen de lijnen voor de moegestreden Kevin vd Berg. Met Hans Bergwerff in de spits werden er iets meer duels gewonnen en kon Duno geen grip krijgen op de wedstrijd.
Een prima resultaat in een lastige uitwedstrijd, waarbij we dus op 6 punten uit 2 wedstrijden staan. Geen hosannastemming, maar toch zeker wel trots op dit behaalde resultaat. Volgende week thuis tegen DSVP, vervolgens uit naar Ter Werve en thuis tegen Tac’90. Drie loodzware wedstrijden dus, welke Maasdijk met vertrouwen tegemoet kan zien.
 “Elke week een topper of een derby”, zo werd de competitie indeling begroet door de technische staf van vv Maasdijk. Dit blijken vooralsnog de juiste woorden en met de instelling van de afgelopen 180 minuten gaan we een heerlijk seizoen tegemoet! We zullen ongetwijfeld tegen een aan aantal zeperds aan gaan lopen, maar vv Maasdijk speelt weer op het niveau waar het thuis hoort en hier mogen we met z’n allen trots op zijn en bovenal heel blij mee zijn!
We zien u zaterdag aan de Lange Kruisweg!