Elke diepe bal werd afgevlagd voor buitenspel

HDV 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

2 april 2015 20:00

Khouch, A.

Maasdijk – HDV

Een wedstrijd welke eigenlijk nooit een wedstrijd is geweest.

Maasdijk mocht afgelopen donderdag de inhaalwedstrijd spelen tegen HDV, deze ploeg had de eerder geplande wedstrijd verstek laten gaan en vroeg om verplaatsing van de ingeroosterde inhaalspeeldag op 2e Paasdag.
Om 20.00 uur werd er afgetrapt en Maasdijk kon in de openingsfase nog niet echt een vuist maken. De ban werd gebroken door Kevin vd Berg, die de bal van de keeper ontfutselde en de 1-0 binnen werkte. Enkele ogenblikken later maakt Kevin ook de 2-0 na keurig afronden.
HDV deed zowaar wat terug, na miscommunicatie in de verdediging van Maasdijk, een wonderschone treffer, wat uiteindelijk de ere-treffer bleek te zijn.
Nog net voor rust wist Maasdijk de overwinning veilig te stellen doordat Kevin Huis een vrije trap binnenschoot en Kevin vd Berg zijn 3e voor rust kon maken, met 4-1 werd er thee gedronken. Overigens werd er op slag van rust nog een speler van HDV met zijn 2e gele kaart vanaf gestuurd.

Na rust bleek dat er ook nog een speler van HDV geblesseerd achter was gebleven in de kleedkamer, zonder wissels werd er dus tegen 9 man gespeeld in het tweede deel van de wedstrijd.
Martin de Zeeuw kreeg de 5-1 op een presenteerblaadje, zelfs wanneer hij z’n best zou doen om de bal te missen had hem dat nog niet gelukt.
Hierna vond de grensrechter van HDV het wel mooi geweest, elke diepe bal werd afgevlagd voor buitenspel, dat was eigenlijk het enige smetje op deze wedstrijd, want HDV gedroeg zich verder voorbeeldig. De scheidsrechter volgde keurig elk vlagsignaal, maar desondanks wist Maasdijk zijn voorsprong in de slotfase uit te breiden naar 8-1. Kevin vd Berg, Martin de Zeeuw en Stefan van Dijk zorgden voor het slotakkoord. Dat de uitslag ook zomaar dik in de dubbele cijfers had kunnen eindigen kan iedereen zich wel indenken.
De wedstrijd was niet geweldig, niet sprankelend, maar wanneer je er 8 maakt, geen kaarten pakt, geen blessures oploopt, denk ik dat je het verder prima gedaan hebt.
Hopelijk wordt het besef binnen de spelersgroep nu nog groter om dit soort wedstrijden na dit seizoen achter ons te laten. Een knallende slotfase van het seizoen moet hiervoor gaan zorgen!
Op zaterdag 11 april volgt de kraker tegen Loosduinen, hierin kan Maasdijk een zeer belangrijke stap zetten naar de nacompetitie!