Maasdijk Vr 2 - Barendrecht Vr 3

Barendrecht VR3

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 2

14 maart 2015 12:30

Een beetje later dan gepland, maar hier alsnog het verslag van de Maasdijkse vrouwen 2 van afgelopen 14 Maart. Precies een maand geleden stond dezelfde wedstrijd op het programma, alleen dan in Barendrecht en werd er helaas met 2-1 verloren.
Vandaag was de dag van revanche, alleen waren er maar 4 volledig en 1 half fitte speler van het eigen team beschikbaar. Gelukkig kregen we aanvulling van de andere meiden teams binnen VV Maasdijk. Die hele ris namen zal ik hier niet allemaal noemen, maar in ieder geval bedankt voor het mee doen!
Toen ik op veld 2 aan kwam was de wedstrijd al ruim 20 minuten bezig en keek Maasdijk tegen een achterstand aan van 1-0. Naar wat ik begreep een miscommunicatie tussen verdediging en keepster, maar er was nog helemaal niets aan de hand. Want wat ik zag was een fysiek sterk Barendrecht, maar een beter Maasdijk. Zolang die bal rond getikt bleef worden, was Barendrecht nergens te bekennen! Het was dus wachten op de 1-1 en die volgde al vrij snel.
Na mooi loopwerk en een nog mooiere voorzet van Shirley weet Lizzy de gelijkmaker binnen te tikken via de paal.
Niet veel later komt Angela aan de bal en zorgt voor een voorsprong! Binnen 10 minuten tijd staan we 2-1 voor, dat zou lekker zijn om zo de rust in te gaan. Maar Maasdijk ruikt meer en gaat op zoek naar de 3-1, die wederom door Angela gemaakt wordt. Ditmaal weet zij te scoren via haar hoofd! Een kopbal die niet te houden was voor de Barendrechtse keepster.
Met 3-1 gaan we de rust in en Wim houdt de dames daar scherp. Het gaat helemaal niet slecht, maar we moeten echt op gaan letten, want die Barendrechtse vrouwen zullen na de rust er vol voor gaan. We moeten dus scherp blijven en belangrijk, die bal blijven tikken, dan zijn we echt beter!
De tweede helft lijkt erg leuk te beginnen, maar  de bal van Sharon kaatst keihard via de paal terug het veld op, in plaats van in het doel. Verder is de tweede helft nogal saai en voor een toeschouwer zoals ik ook nog tamelijk frisjes! Er stond een dun windje en het zonnetje van de afgelopen tijd was ver te zoeken. Het is een beetje heen en weer gepingel tussen beide ploegen. Beiden zijn niet gevaarlijk en er is veel bal verlies.
Maasdijk moet echt weer gaan voetballen, want anders zou het zomaar 3-2 kunnen gaan worden en dan wordt het uitkijken dat het ook niet nog eens gelijk gaat worden! Maar de dames achterin met Manja, Maaike, Sanne en Sonja en Amber in het goal houden het doel helemaal schoon. Op het middenveld worden de nodige metertjes gemaakt door Judy, Sandra en Nikéh. Nikéh is uiteindelijk diegene die de bank doet opspringen. Vanaf rechts speelt ze tegenstanders uit en weet de bal netjes de buitenhoek binnen te tikken, ver buiten bereik van de keepster. 4-1 met nog een kwartier spelen, dit mag en je zou zeggen kan niet meer verkeerd gaan!
Je ziet dat Barendrecht moe is en het is nu dus een kwestie van de wedstrijd uitspelen. Die drie punten kunnen niet meer weggegeven worden, maar het zou ook zonde zijn om nog onnodig een doelpuntje weg te geven. Barendrecht is er nog wel dichtbij, maar de paal weet een doelpunt te voorkomen. Er volgt nog wel een corner en aangezien de meeste dames een kopje groter en forser zijn ligt de 4-2 op de loer, maar uiteindelijk wordt de bal weggehaald door Maasdijk en is het gevaar weer geweken.
Na 90 minuten spelen is het 4-1 en tijd voor een warme douche. Een mooie overwinning voor de Maasdijkse dames die nu met 25 punten op de derde plaats staan. Alleen BVCB zal waarschijnlijk wel over ons heen komen, zij hebben 4 wedstrijden minder gespeeld en staan maar 3 punten onder ons.
Op naar volgende week, Blijdorp Vr1 uit.                                                                      Doorzon