Maasdijk Vr2 - Berkel Vr2

Berkel VR2

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 2

17 januari 2015 14:30

Tijdens de eerste wedstrijd na de winterstop komen we gelijk in actie tegen het team waar tegen we onze aller eerste wedstrijd van dit seizoen speelden. Minder leuk detail, we werden toen met 8-0 van de mat geveegd. Maar sinds die tijd is er een hoop gebeurd en is er menig wedstrijd gewonnen, waardoor we bovenin meedraaien. Berkel Vr2, de koploper in onze competitie kwam afgelopen zaterdag op bezoek.
Helaas stonden de Maasdijkse dames niet met hun sterkste team klaar tegen de koploper, vooral de weinige trainingsuurtjes bij de meesten zorgden er voor dat het vanaf het begin moeilijk was. Ook was er aanvulling nodig van de andere teams, waarvan de meiden er al een wedstrijdje op hadden zitten. Maar ondanks dit, ging het team er wel voor en dat zag je!
Berkel had overduidelijk de overhand en het grootste gedeelte van de eerste helft werd dan ook gespeeld op de helft van Maasdijk. De dames hielden goed stand, maar het was pittig. Vooral omdat er voorin snel bal verlies was en er van kansen niets kwam, dan mocht de verdediging gelijk weer in actie komen.
Vanuit een corner werd Maasdijk verrast door een prima kopbal, maar die landde gelukkig op de lat, een beetje geluk is af en toe ook nodig! Hoewel Berkel bloed rook, kwam Maasdijk ook eindelijk aan een kans toe. Na 24 minuten spelen had Maasdijk het eerste schot op doel, je begrijpt dus wel dat het vooral voor de dames achterin flink aanpoten was!
Een paar minuten later waren we opeens al door alle wissels heen. Claudia zou maar 20 minuten spelen, Manja en Richelle vielen geblesseerd uit. Dat schoot niet op!
Na 30 minuten vindt Berkel eindelijk een gat en staat het met 0-1 voor. Voor de rust had het ook nog 0-2 kunnen worden, als keepster Romy niet geholpen had geworden door de paal! Net voor het laatste fluitsignaal weet Petra een mooie voorzet te geven, waarop Kirsten op het doel kan schieten, maar helaas was het een makkelijke bal voor de keepster van Berkel.
Met een beperkte schade gaan we de rust in, tijd om snel wat nieuwe energie op te laden, want dat zal de tweede helft nodig zijn!
Inmiddels is het zonnetje verdwenen en begint het flink kouder te worden op en rond het veld. Na ongeveer een kwartier spelen in de tweede helft weten Petra en Lizzy fantastisch door te gaan, waardoor het zomaar 1-1 is.
Berkel gooit er nog een tandje bij. In de eerste helft had Romy de lat en één paal al gebruikt, in de tweede helft voorkomt de laatste paal ook nog een doelpunt. Nu lijkt het geluk wel een beetje op. Lang blijft het 1-1 en de meiden blijven knokken voor dit puntje. Helaas gaat het in de laatste 10 minuten toch mis. De aanvoerdster van Berkel lijkt zomaar vanuit het midden te mogen doorlopen en weet de bal in het doel te krijgen. 1-2.  Een paar minuten later is het weer raak, de meiden zijn gewoon op en proberen alles, maar Berkel schiet de 1-3 mooi binnen. Balen, want de meiden knokten er hard voor, maar wel terecht. Berkel was gewoon beter, maar dat wil niet zeggen dat de Maasdijkse dames het ze niet flink lastig hebben gemaakt!
Meiden van de andere teams, bedankt voor het meedoen!
Volgende week staat BVCB thuis op het programma. Dit team staat op dit moment 1 plaats onder Maasdijk, maar met een aantal wedstrijden minder gespeeld. Ook dit zal geen makkelijke wedstrijd worden, maar één ding is zeker, Maasdijk geeft zich niet zomaar gewonnen en staat met de mentaliteit van een winnaar in het veld!                                                               Doorzon.