Maasdijk zet belangrijke stap naar de nacompetitie

Loosduinen 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

11 april 2015 14:30

Pasterkamp, M.

Loosduinen – Maasdijk.
Maasdijk zet belangrijke stap naar de nacompetitie.
Op een slecht veld en onder slechte weersomstandigheden heeft Maasdijk een zeer belangrijke overwinning geboekt.
Het begin van de wedstrijd was matig van beide kanten, weinig ballen kwamen aan, waarbij de wind een belangrijke factor speelde. Beide ploegen hanteerden regelmatig de lange bal, omdat het veld via de grond ook bijna onbespeelbaar was.
Het eerste echte gevaar kwam vanaf de kant van Maasdijk, Hans Bergwerff onderschepte een bal welke tussen de keeper en verdediging van Loosduinen in kwam, was er eerder bij dan de keeper en zorgde voor de 0-1 voorsprong. Maasdijk kwam voor rust nog een paar gevaarlijk voor het doel van Loosduinen, waarbij Jente van STaalduinen de grootste kans kreeg, helaas ging deze inzet over. Loosduinen kwam eenmaal gevaarlijk voor het doel van Dennis van Dijk, een scrimmage met wat gegrabbel leverde gelukkig niet de gelijkmaker op.

Na rust leek het weer langs de lijn gelukkig iets op te knappen, uw reporter trapte er in, door zich weer langs de reclameborden te begeven, in plaats van ergens overdekt en droog. Na 77 mm regen in de tweede helft, werd het dan uiteindelijk toch droog…
Maasdijk beloonde zichzelf na rust voor de uitstekende inzet, geen groots spel, maar wel veel strijd, iets wat we in de nacompetitie ook nodig zullen hebben. Lukt het eerst Kevin vd Berg en Jente van Staalduinen niet om samen de bal in leeg doel te krijgen, hierna lukte het Hans Bergwerff wel om de 0-2 op het scorebord te zetten. En hoe!! Vanaf ruim 30 meter, bijna tegen de zijlijn, verschalkte hij de keeper die te ver voor z’n doel stond.
Uiteindelijk maakte Kevin Huis er in de slotseconde nog 0-3 van, een half van richting veranderd schot vloog over de keeper heen.
De exacte regels van de nacompetitie / verdeling periodetitels zijn uw reporter niet bekend, maar Maasdijk ligt op koers en het moet raar lopen willen we geen (vervangende) periode halen. Zorgen dat we de laatste 3 wedstrijden zelf winnen en dan zien we wel wat er om ons heen gebeurt.
In ieder geval hebben de supporters afgelopen zaterdag kunnen genieten van de strijd en het zeer solide verdedigende werk van de achterste 4 deze middag.
Komende zaterdag is er voor ons geen programma, dus zaterdag 25 april stropen we de mouwen weer op!

Gegroet!

Uw razende reporter.