In de tweede helft werden bij Maasdijk de mouwen opgestroopt

MSV 1

6 december 2014 14:30

Egmond, J. van

Maasdijk wint van MSV’71                  6-1

Om mee te doen met de kopgroep in de 4e klas B was winst op buurtgenoot MSV’71 noodzakelijk. En achteraf gezien is het niet erg moeilijk geworden om de buurtgenoten met lege handen naar huis te sturen.
Hoewel dit er in het begin van de wedstrijd niet naar uit zag. MSV’71 begon fel aan de wedstrijd en vooral fysiek moesten de Maasdijkers vaak de eer aan de tegenstanders laten. Vooral in persoonlijke duels moest vaak de meerdere erkend worden in MSV’71
In de 3e minuut moest Jelle aan de noodrem trekken omdat super snelle Zakaria Mahumud dreigde te ontsnappen. Bijna wed het 0-1, maar op advies van onze grens werd het doelpunt alsnog afgekeurd wegens hands. Toch kwam MSV’71 op 0-1 uit een voorzet van rechts kwam de bal op het hoofd van Kees Starmans en die kopte onhoudbaar in. Dat was een lelijke tegenvaller, maar Maasdijk herstelde zich rap. Mede gesteund door het uitstekende keeperswerk van Appie werd de aanval gezocht, Jelle trapte nog een keer over de bal heen, maar kansen kwamen er, na wat heen en weer getrap kwam de bal bij Stefan en het was raak 1-1 Dit was ook de ruststand.

In de tweede helft werden bij Maasdijk de mouwen opgestroopt en kwam er een tandje bij ( dit zagen wij ook al tegen Loosduinen !! ) Maasdijk bleek over een betere conditie te beschikken. Een schitterende vrije trap op de 16- meter lijn werd door Richard keihard via de paal ingeschoten .En beauty van een doelpunt !! Twee minuten later was het zelfs 3-1 toen dezelfde Richard een penalty mocht verzilveren. MSV’71 kwam er bijna niet meer aan te pas en zeker niet toen Pawel zich netjes vrij speelde en in de verre hoek voor 4-1 zorgde. Even was het billen knijpen toen Jelle zijn tweede gele kreeg en Maasdijk met 10 man verder moest, maar zelfs in overtal was Maasdijk de betere ploeg en als MSV’71 er eens uitkwam stond daar altijd de betrouwbare Appie te keepen, met Chris, Steven, Richard en later Bart vormden zij een zeer solide verdediging. Jente zorgde met een fraaie goal na een goed lopende aanval voor 5-1 en in de slotminuten scoorde Mike 6-1 met een kopbal. ( Mike was ingevallen voor Jack)
Een verdiende overwinning die werd behaald met goed voetbal. En goed voetbal zal ook a.s. zaterdag noodzakelijk zijn, dan moet Maasdijk naar mede koploper Te Werve, dit wordt misschien wel de belangrijkste wedstrijd in 2014 Wij verwachten een op en top geconcentreerd Maasdijk en we gaan er voor!!! Veel succes mannen !!!