Verburch was een maatje te groot voor Maasdijk

Verburch 1

8 november 2014 15:00

Plas, W.M. van der

Grote nederlaag voor Maasdijk
We zullen ver in de voetbal geschiedenis van het competitie voetbal terug moeten gaan om zo’n grote nederlaag, waarin Maasdijk geen enkele maal wist te scoren, terug te vinden.
En, hoewel er niet altijd objectiviteit over geschreven kan worden in het clubblad, moet ik toegeven dat deze nederlaag wel een terechte nederlaag was. Misschien wel wat geflatteerd, maar eerlijk is eerlijk, Verburch was een maatje te groot voor Maasdijk.
Mede omdat de zondag afdeling vorig jaar is gestopt beschikt Verburch over een zeer brede selectie onder wie de topscoorder Melvin v.d. Zeijden ( vorig jaar overgekomen van VELO)
Al vanaf het begin was Verburch heer en meester op alle linies, steeds weer werd er een vrijstaande speler gevonden en het is voor een groot deel aan Dennis van Dijk te danken dat Maasdijk niet snel in de wedstrijd op achterstand kwam, fraaie reddingen voorkwamen een treffer van Verburch.
Maar tussen de 30e en 40e minuut brak het verweer van Maasdijk en in 10 minuten scoorde Verburch drie keer. Toen de zwak leidende scheidsrechter Kevin v.d. Berg de rode kaart toonde was het helemaal gebeurd met aanvallend Maasdijk. Jente, Jack en Pawel probeerden het nog wel maar zagen geen kans om het doelman Zuiderwijk moeilijk te maken, hoewel Jente er nog dichtbij was met zijn kopbal uit een voorzet van Jack.
In de tweede helft wist Verburch nog tweemaal te scoren voordat de dappere Maasdijkers het hoofd in schoot legden. Het klasse verschil was te groot, mede door de nummerieke meerderheid  moest Maasdijk toegeven dat er weinig te halen viel aan de Arckelweg in Poeldijk.