Het was steeds weer “net niet”

Hercules 1

13 september 2014 15:00

Moussaoui, M.

Hercules       -Maasdijk     3-1
Het is Maasdijk niet gelukt om de tweede competitie wedstrijd in winst om te zetten, hoewel het er in de eerste helft wel naar uit zag dat dit tot de mogelijkheden zou gaan behoren.
De club van trainer Patrick Fieret had het meest balbezit, maar kon dit niet in doelpunten tot uitdrukking brengen. Een afstand schot van Martin de Zeeuw ging rakelings over en even later schoot dezelfde speler bijna raak in de uiterste hoek. Maasdijk keeper Dennis van Dijk kreeg weinig werk te doen,  veel spelers van Hercules bleken balverliefd te zijn en probeerden met veel balvaardigheid de Maasdijkse verdedigers te omspelen.
Op slag van rust werd er toch gescoord door Maasdijk, een vrije trap van Richard Kraayenbosch, wegens ongeoorloofd aanvallen van Bart Hofstede, werd door de zware keeper van Hercules niet goed beoordeeld en Maasdijk kon met ene 1-0 voorsprong gaan rusten.

De tweede helft gaf een heel ander spelbeeld te zien, het was nu Hercules dat de lakens uitdeelde, de, vaak op snelheid geklopte Maasdijk verdediging, had de handen vol aan de handige en vooral snelle spelers van Hercules. Bij een aanval over links werd de bal voorgezet en van dichtbij werd het 1-1. Maasdijk kreeg maar geen grip op het spel in deze fase en nauwelijks vijf minuten later werd het 2-1 in  het voordeel van Hercules. Aanvallend kon Maasdijk geen potten breken, het was steeds weer “net niet” De rood zwarten mochten wel veel hoekschoppen nemen maar die leverde niets op. Nog erger werd het toen Hercules 10 minuten voor het einde met en fraaie lob er 3-1 van maakte en Maasdijk moest met een verdiende nederlaag, vooral op basis van het vertoonde spel in de tweede helft huiswaarts gaan.
Voor Maasdijk kwamen de volgende spelers in het veld:
Dennis van Dijk, Stan Groenewegen ( Tim Middelburg) Steven van Reeven, Richard Kraayenbosch, Nicky v.d. Ende, Chris Zwaanswijk, Jack Gardien, Bart Hofstede ( Jelle Prins), Kevin v.d. Berg, Jente van Staalduinen, Martin de Zeeuw ( Stefan van Dijk)