MSV Vr1 - Maasdijk Vr2

vv Maasdijk VR2

Vrouwen, VR2, Groep 3 21

13 september 2014 16:00

Met een lekker zonnetje aan de hemel vertrokken we met een aantal meiden op het fietsie vanuit Maasdijk richting Maassluis, richting de velden van MSV. Dichterbij kun je een uit wedstrijd niet hebben!
De tweede bekerwedstrijd stond gepland en helaas hadden we weer geen compleet team, maar gelukkig waren Angela, Amber, Lisanne en Lizzy bereid ons te komen versterken. Zij hadden rond de middag hun wedsdtrijd al gespeeld en dik gewonnen met 0-11! Maar zagen het ook nog wel zitten om ons aan te vullen. Super meiden! Sharon speelde ook nog even een belangrijke rol, zonder TomTom, maar met instructies van vader Loek kwam ze als een speer keepershandschoenen brengen, zodat Lizzy niet verder hoefde met haar blote handen. Top!
Het zonnetje bleef lekker schijnen en dat zorgde er voor dat het ook lekker warm was op het veld. Maasdijk nam de aftrap en ging gelijk in de aanval. Het team waar we tegen speelden bestond uit allemaal jonge meiden die voor het eerst bij de vrouwen speelden.
Van te voren hadden we instructies gekregen van Wim en Eva maakte alles even visueel op het portable voetbalveld. We begonnen fris en ik kan eigenlijk wel zeggen dat we het grootste gedeelte van de tijd de overhand hadden.
Bij vlagen konden we leuk tikken waardoor we de tegenstanders echt uitspeelden. Alhoewel we tot vorig seizoen zo goed als nooit uit standaard situaties scoorden, was het vorige week al 3x raak en vandaag kwam daar ook de 0-1 uit. Leonie mocht vanaf links net buiten de 16 een vrije trap nemen. Vlak voordat ze schoot riep ze om Judy, maar Judy was niet nodig want Leonie legde hem er maar gelijk zelf in!
Het volgende doelpunt werd goed opgebouwd vanaf de achterlijn. Keepster Lizzy speelde Rianne aan, die vervolgens Dorith aanspeelde. Een passje op Manja en het vrijlopen van Leonie zorgde bijna voor de 0-2, Leonie werd gevloerd in de 16, maar daar achter verscheen Kirsten die het afmaakte. 0-2.
We gingen met 0-3 de rust in, door nog een doelpunt van Leonie. In de rust kregen we weer de nodige instructies, ditmaal ook van Roland. Alhoewel we eerst dachten dat ze met kannen bier aankwamen kregen we toch een lekker limootje, zodat we daarna weer fris op het veld konden verschijnen met de nodige wissels.
Angela nam de positie van Kirsten over, Natascha van Eva en Amber van Lisanne. Al vrij snel na rust zorgde Angela voor de 0-4. Je zag de keeper denken die gaat naast, maar de bal rolde heel mooi de verre hoek in.
Toen was het tijd voor het eerste tegendoelpunt van vandaag. We verloren scherpte met deze voorsprong, gingen wat makkelijker spelen en door een verkeerde communicatie in de verdediging werd Lizzy gepasseerd. 1-4. Van de kant werd er geroepen “Het kan nog!!”, maar daarbij kan ik zeggen dat het werd geroepen door een aantal mannen die al een tijdje van een biertje in het zonnetje aan het genieten waren, want iedereen wist ook wel, dit geven we echt niet meer weg!
Angela weet op een fantastische manier de 1-5 te maken, maar de scheids had al gefloten voor een overtreding. Hij maakte er toen maar een penalty van, welke Eva benutte. Vervolgens probeerde Richelle op een ongelukkige manier een schot op het doel te blokkeren, wat resulteerde in een eigen doelpunt.
De uiteindelijke uitslag werd bepaald door Angela die uit een mooie corner van Leonie keihard raak kopte. 2-6.
En dat betekend dat we op dit moment al 6 punten hebben voor de beker. Met nog 1 wedstrijd op het program, volgende week tegen Naaldwijk, maken we een goede kans om door te gaan!                                                                                                            Doorzon