Maasdijk Vr 2 – Westlandia Vr 1

6 september 2014 14:30

E. Verduijn

Maasdijk Vr 2 – Westlandia Vr 1

Afgelopen zaterdag stond de eerste wedstrijd van het seizoen op het programma, de bekerwedstrijd tegen de Westlandia dames.
Het was lang wachten voordat we konden beginnen aangezien de tegenstander nog niet genoeg speelsters hadden. Na 20 minuten wachten begonnen we toch maar tegen 9 vrouw. Al vrij snel was ook hun team compleet en konden we lekker gaan voetballen.
Speciaal welkom voor Sharon die ons team is komen versterken als verdediger! Vanaf moment 1 waren wij sterker, al was dat in het begin natuurlijk niet gek tegen een incompleet team, maar ook daarna hielden wij de overhand. Ondanks dat we met Leonie versterking voorin hebben gekregen, kregen we het niet voor elkaar om te scoren. We waren er een aantal keer dichtbij. De 1-0 kwam van Eva, nadat Kirsten gevloerd was net buiten de 16, schoot Eva de bal er super netjes in.
Echt heel lang konden we niet genieten van de voorsprong, want Westlandia wist vanaf afstand met een mooie bal Romy te passeren. De bal ging net onder de lat door en daarvoor is onze Romy helaas te klein. Westlandia kreeg niet veel kansen, maar het leek wel alsof ze elke kans die ze kregen ook daadwerkelijk benutten, nadat ze er achter waren gekomen dat Romy die ballen net onder de lat nooit kon hebben. Er volgende namelijk nog twee van die goals, wat betekende dat we met een 1-3 achterstand de rust in gingen.
Zelfs de scheids zei het, jullie hadden in het eerste kwartier al 4-0 voor kunnen staan, maar het feit was dat we dus tegen een aardige acherstand aankeken.
Sandra en Natascha bleven achter in de kleedkamer, omdat zij nog geen hele wedstrijd mogen spelen ivm hun blessure. De rest ging met instructies van Wim, Co en Roland terug naar veld 3 om er weer voor te gaan.
Het probleem in de eerste helft bleek het te groot houden van het veld te zijn, hierdoor raakten we veel energie kwijt en kregen we er niks voor terug. Dit moest dus anders en het ging ook anders!
Al snel na rust kwamen wij terug op 2-3 door een mooie corner van Leonie welke ingekopt werd door Eva. We hielden de druk er op en het was wachten op de gelijkmaker. Helaas werd Romy volledig onnodig neergehaald door de spits van Westlandia en moest het veld verlaten. Manja nam de handschoenen over en Larissa nam de plaats van links buiten over.
We hadden kansen genoeg, maar die gelijkmaker wilde er maar niet in. In 15 seconde tijd kwamen er 6 schoten op doel, maar helaas, niemand raakte hem goed of had de gelegenheid om te scoren, maar we waren er zo dichtbij.
Uiteindelijk is het Leonie die die lang verwachte gelijkmaker maakt, maar dit kon alleen doordat Wendy het befaamde Henny overstapje deed! We were back in the game! En we waren niet alleen back, we gingen puur voor de winst! Nu we terug gekomen waren, wilden we er ook over heen! Iedereen ging er voor, alhoewel de meesten dat wel op hun laatste restje energie deden. De aansluiting was er, het veld was klein bij bal bezit van de tegenstander en het veld was groot tijdens de aanval en Manja deed ook wat ze moest doen, namelijk dat doel schoon houden!
De meiden die ons vandaag kwamen versterken stonden ook heerlijk te spelen, Nikée, Sanne en Larissa, bedankt voor het mee doen en natuurlijk Larissa voor het maken van het winnende doelpunt! Na een mooie voorzet van Kirsten wist Larissa hem er perfect in te tikken en zo was de achterstand van 2 doelpunten omgezet naar een minimale voorsprong! Die minimale voorsprong hielden we tot aan het laatste fluitsignaal. De eerste drie punten van het seizoen zijn binnen! Op naar de volgende!                                                                                                                 Doorzon