Ook trainer Patrick Fieret was niet aanwezig

19 april 2014 14:30

Moussaoui, M.

DVC   -Maasdijk

Bij de aftrap stonden de volgende 11 spelers van Maasdijk in het veld:
Denis van Dijk, Nicky v.d. Ende, Rob Vellekoop,Stan Groenwegen, Mark van Vliet, Martien de Zeeuw, Danny van Paassen, Bart Hofstede,J ente van Staalduinen, Jelle Prins en Dizzy van Rijn
Afwezig waren : Kevin v.d. Berg, Kevin Huis, Richard Kraayenbosch, Hicham el Menkouzi, Pawel Uljas, Steven van Reeven en Jack Gardien. Ook trainer Patrick Fieret was niet aanwezig en was langs de lijn te zien bij Loosduinen – VV Marine KSD
Maasdijk begon heel goed aan de wedstrijd, binnen 4 minuten mochten de rood – zwarten al drie hoekschoppen nemen, het wachten was eigenlijk op de eerste treffer van Maasdijk, maar opeens was het 1-0 in het voordeel van DVC, een doelpunt wat echt “uit de lucht” kwam vallen. Maasdijk.
Maasdijk zocht weer snel het doel van DVC, Bart schoot vlak lang de paal buiten bereik van de keeper en enkele lage voorzetten van Dizzy werden een prooi voor de defensie van DVC Een pegel van Jelle werd door de DVC keeper tot hoekschop gestompt. De spelers van DVC waren in deze fase met hun mond de betere tegenstander voor Maasdijk, waar de DVC vrijwel op elke beslissing van de scheidsrechter  commentaar hadden, waren de Maasdijk spelers alleen met voetbal bezig. Ook vanaf de zijlijn was er van DVC zijde veel commentaar op de leiding, de wedstrijd werd zelfs even onderbroken wegens discriminerende opmerkingen van DVC.
In de 45e minuut was het Nicky v.d. Ende die een vrije trap langs de muur schoot en zorgde voor de gelijkmaker. Ook hier was weer veel kritiek op, 2x geel, dus rood, was de straf die hierop volgde. Zodat DVC de 2e helft met 10 man verder moest.
Uit een voorzet van rechts, de rechterspits kreeg wel heel veel vrijheid., kwam de bal bij de linksbuiten, die in een keer uithaalde 2-1.
Jente van Staalduinen wist na een beetje heen en weer getrap voor het doel van DVC de gelijkmaker te scoren, binnen 10 minuten kregen nog twee spelers van DVC de rode kaart voorgeschoteld en in de 71e minuut  was scheidsrechter Moussaoui het zat en staakte hij de wedstrijd. De gevolgen hiervan zullen in handen van de tuchtcommissie liggen