Maasdijk 2 eervol uit beker avontuur

VVOR 4

Mannen, 2, Groep 4 3

8 april 2014 20:00

In september werd onder leiding van Eric Groenheide in de poulefase van het bekertoernooi met 2-1 gewonnen van Oliveo 1 en met 3-0 van Hercules 2, waar SVH 2 het niet eens aandurfde om de strijd met het grote Maasdijk 2 aan te binden. Het resultaat was dat we als poulewinnaar door mochten naar de knock-outfase van het bekertoernooi.
Twee dagen na ons trainingskamp in de winterstop, speelden we, inmiddels onder leiding van de aangestelde Alexander, de bekerwedstrijd tegen DVO’32 3, welke met 4-2 winnend werd afgesloten. In de volgende ronden werden achtereenvolgens ook HBSS 2 (3-1) en Zuiderpark 2 (2-0) aan de zegekar gebonden.
Inmiddels waren er nog slechts acht ploegen over van de zaterdagteams in onze klasse, al een hele prestatie! Bij winst op VVOR 4 zouden we de laatste vier bereiken, waarna ook de vier overgebleven zondagteams zich in het toernooi zouden melden.

Nadat de buien afgelopen dinsdagavond gepasseerd waren, kon op een mooie lenteavond de aftrap tegen VVOR 4 plaatsvinden. In de eerste helft was een zeer gedisciplineerd Maasdijk 2 te zien, waarbij vooral achterin de rust werd bewaard om een goede opbouw te verzorgen. Helaas werd toch een 1-0 achterstand opgelopen door een indraaiende vrije trap, wat later een groot wapen van deze ploeg bleek te zijn. Hierna draaide Wouter de achterstand om in een 2-1 voorsprong door twee mooie aanvallen prima af te ronden. Door een dekkingsfout voor rust en een slechte ingooi vlak na rust werd toch weer tegen een achterstand aangekeken.
In de tweede helft had het opbouwende voetbal wat meer plaatsgemaakt voor echt vechtvoetbal, wat in een dergelijke bekerwedstrijd ook thuis hoort. Ook hierin kon Maasdijk meekomen met de tegenstander en vielen aan beide kanten kansen te noteren. Na 70 minuten maakte Wouter met wederom een prima goal zijn derde doelpunt van de avond en stond een 3-3 stand op het bord.
In het vervolg wisten beide ploegen het net niet meer te vinden en moesten penalty’s de beslissing brengen naar de volgende stap richting de finale. Nadat beide ploegen de eerste penalty gestopt zagen, werd hierna niet meer gemist. De vijfde gelijkmakende penalty van VVOR werd door Tim getoucheerd en heel even dacht Maasdijk 2 door te zijn naar de volgende ronde, maar helaas rolde de bal alsnog langzaam over de doellijn. Hierna schoot Maasdijk de zesde penalty op de paal en besliste VVOR de penaltyreeks.

Een penaltyserie is een echte loterij, maar ik heb deze avond echt genoten van jullie spel en de inzet en strijdlust die hierbij kwamen kijken. Jullie kunnen met opgeheven hoofd terugkijken op dit bekeravontuur! Ook in de competitie presteren jullie goed en resten er nog twee competitiewedstrijden, waarin het doel moet zijn om de ongeslagen status sinds 12 februari te verlengen. In de laatste wedstrijd kan dan in een onderling duel met FC ’s-Gravenzande de tweede plaats worden bemachtigd, een prima resultaat! Ik ben dan ook blij om onderdeel van dit geweldige team uit te maken! Ondanks dat dit seizoen nog niet teneinde is, wil ik wel alvast alle invallers bedanken voor het meedoen, het zijn er te veel om op te noemen.

Jullie leider en assistent-scheidsrechter