BVCB Vr 2 - Maasdijk Vr 2

vv Maasdijk VR2

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 03P

12 april 2014 10:15

Vorige week heb ik even verzaakt met het schrijven van een verslag, ik was er niet zo in de mood voor nadat we met 4-0 onnodig van de mat waren geveegt. Helaas is ons team verre van compleet en dan merk je toch dat je niet op elkaar ingespeeld bent, natuurlijk waren we wel heel blij met de aanvulling! Deze week was het een leuke wedstrijd, niet omdat we hem wonnen, maar het was gewoon echt een gezellige en sportieve wedstrijd van twee kanten, en dat is lekker voetballen.
Iets minder lekker was dat we onze wekker moesten zetten op de zaterdagochtend, want we werden al om 10:15 in Bergschenhoek verwacht. Na een vlotte warming up begon de wedstrijd op een strak veld en met een heerlijk zonnetje aan de lucht. Dat wij niet gewend zijn om zo ‘vroeg’ te spelen bleek wel na de eerste 2 hele minuten… toen mochten we namelijk al weer de aftrap nemen en keken we tegen een 1-0 achterstaand aan. Maasdijk, effe wakker worden allemaal!
Maar dit was wel een wake up call blijkbaar, want we lieten dit niet nog een keer gebeuren. Rianne had het zwaar met haar tegenstandster die erg snel was en mooie ballen aangespeeld kreeg, maar Rianne hield haar goed in toom. De verdediging begon lekker te draaien en aangezien onze keepster Romy is verhuurt voor x miljoen aan Maasdijk Vr1, staat onze rechtsback Claudia nu in het doel. Daarvoor in de plaats is Sandra een linie gezakt en dat deed ze uitstekend! Ook Claudia staat prima daar in het doel en weet menig bal uit dat net te houden.
Op het middenveld stonden we met twee meiden van de MA, aangezien we zelf weer niet genoeg speelsters hadden, Larissa en Shirley staan heel goed te spelen, het is dan ook Shirley die een aantal keer dichtbij de gelijkmaker is en hem uiteindelijk voor rust ook nog maakt met een uitstekende voorzet van Larissa.
Na rust komen Maaike en Bente op het middenveld. Kirsten krijgt vandaag twee keer de eer om de 1-2 te scoren, de eerste wordt afgekeurd wegens buitenspel, maar de tweede gaat het boekje in. De wedstrijd is dan nog zeker niet gespeeld, want BVCB krijgt ook nog een paar leuke kansen, maar zoals hiervoor al gemeld, Claudia staat echt uitstekend te keepen en voorkomt dat BVCB nog een keer scoort.
Met nog een kwartier op de klok komt Shirley nog even terug in het veld en dat is een zeer nuttige wissel, want door haar kan onze laatste vrouw Leonie de 1-3 maken! Leonie loopt goed door en krijgt alle vrijheid, vervolgens een mooi 1 tweetje met Shirley en Leonie rond hem heel netjes af. Nog 10 minuutjes op de klok, dit kunnen we zowat niet meer weggeven.
BVCB geeft niet op, maar helaas zit er voor hun niets meer in. Met 3 punten in de zak komen we rond lunchtijd weer terug in de Dijk aan. Bente, Shirley, Maaike en Larissa, bedankt voor het meedoen!                                                                                            Doorzon