Maasdijk moet zich gaan concentreren op de nacompetitie,

NOCKralingen 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

5 april 2014 15:00

Buytendijk, D.G.J.

NOC Kralingen          - Maasdijk
Met nog drie wedstrijden te spelen in de reguliere competitie kan gesteld worden dat de competitie 2013-2014 voor Maasdijk een gepasseerd station is. Het is niet meer de vraag of Quintus kampioen gaat worden, maar de vraag is wanneer gaat Quintus kampioen worden?
Maasdijk moet zich gaan concentreren op de nacompetitie, als winnaar van de 1e periode heeft Maasdijk dit ( belangrijke !!) staartje van de competitie nog te goed.
En duidelijk is het dat ook trainer Patrick Fieret alles in het werk stelt om via deze achterdeur toch nog de promotie te bewerkstelligen.
Ook in de wedstrijd tegen NOC Kralingen werden licht of zwaarder geblesseerde spelers gespaard voor deze nacompetitie, zo behoorden Richard Kraayenbosch, Steven van Reeven, Rob Vellekoop, Kevin Huis, Kevin v.d. Berg , tot de afwezigen.
Maasdijk begon goed aan de wedstrijd en NOC Kralingen werd direct op eigen helft onder druk gezet. In de 5e minuut leek Pawel Uljas te gaan scoren maar zijn schot kwam in het zijnet. In de 30e minuut was het dan toch raak, uit een prima hoekschop van Michan  el
Menkoezi kopte Mark van Vliet onhoudbaar in, even later wist dezelfde Mark van Vliet nog een keer op de paal te koppen, buiten bereik van de keeper van NOC Kralingen om.
De 2e helft was nog maar een paar minuten bezig toen NOC Kralingen op gelijke hoogte kwam, een aanval over links en het schot dat daarop volgde was zelfs voor Dennis van Dijk
niet houdbaar.
Maasdijk zette weer even aan en dat resulteerde in een 1-2 voorsprong, bij een scrimmage voor het doel van NOC Kralingen werd de bal als laatste geraakt door Mark van Vliet, hoewel dit ook mogelijk geweest kan zijn door Jente van Staalduinen of Jack Gardien
Traag uitverdedigen bij Maasdijk bracht de stand weer in evenwicht, maar Maasdijk had toch het laatste woord, Jente van Staalduinen kwam vrij voor de keeper en bij Jente is dat (bijna)