Maasdijk Vr2 - 's Gravenzande Vr1

FC 's-Gravenzande VR1

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 03P

29 maart 2014 14:30

Wat een weertje was het afgelopen zaterdag! Goed weer om een lekker balletje te gaan trappen. Vandaag stond ’s Gravenzande Vr1 op het programma, op dit moment het team wat bovenaan staat in onze competitie. Boven verwachting doen wij het helemaal niet slecht en staan we op het moment tweede (wel met meer wedstrijden) en vooral met de voorkennis dat dit team een betaalde trainer heeft willen we er alles aan doen om vandaag de 3 punten in Maasdijk te houden.
Ik moet eerlijk zeggen, ik moet mezelf inhouden en politiek correct blijven want een leuke wedstrijd vond ik het niet. Hebben we de laatste paar weken tegen teams een leuk potje gespeeld, vandaag was dit wat anders. Laat ik het zo zeggen, ’s Gravenzande speelde fysiek heel sterk, maar eerlijk is eerlijk vaak gebeurde dit wel op de juiste manier. Het was duidelijk dat wij dit niet gewend waren en menig Maasdijkse vrouw heeft afgelopen zaterdag het gras een aantal keer van heel dichtbij gezien.
Anders dan de andere weken was het ditmaal niet de tegenstander die de eerste 5 minuten domineerde. Nee, deze keer ging het gelijk op en dat was eigenlijk wel voor de hele eerste helft te zeggen. ’s Gravenzande liet leuk voetbal zien en door het constant wisselen van positie op het middenveld hadden ze ons aardig te pakken, maar niet voldoende om tot scoren te komen. Aan de andere kant waren wij ook prima bezig en de eerste echte kans van vandaag kwam dan ook van onze kant. Kirsten kwam door haar snelheid weer los en weet een mooi schot op het doel te plaatsen, of het nou de lat was of de paal, het maakt niet uit de bal komt in ieder geval via het staal weer terug het veld in. Met een 0-0 stand is het rust.
Het is duidelijk, willen we de drie punten in Maasdijk houden, dan zullen we toch echt nog een stapje er bij moeten doen. Het is zeker niet onmogelijk, dat hebben we de eerste helft gezien maar we moeten zeker niet terugzakken.
Helaas is dat wel wat we doen. We spelen de tweede helft echt slecht. Of het door de warmte komt of door de ‘klappen’ die we af en toe krijgen, het is niet best. Geen ene bal komt aan er wordt weinig gepraat, er wordt veel gras gehapt en gewoon niet gevoetbald van onze kant. ’s Gravenzande gaat verder zoals in de eerste helft, maar komt nu wel tot scoren toe. Het wordt 0-1, 0-2 en uiteindelijk zelfs nog 0-3. Echt zonde, want als we ons niet gek hadden laten maken en gewoon lekker waren blijven voetballen hadden we vast en zeker minimaal 1 punt thuis kunnen houden. Ik kan niet zeggen dat we ons best niet hebben gedaan, maar het lukte gewoon echt niet vandaag.
Volgende week staat DSVP voor ons op het programma, thuis. Uit wonnen we daar met een magere 1-0. Laten we zorgen dat we ons herpakken en weer goed gaan communiceren en lekker gaan voetballen, zodat we ’s Gravenzande niet nog verder laten uitlopen op ons.                         Doorzon.