Maasdijk Vr2 - Honselersdijk Vr1

Honselersdijk VR1

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 03P

22 maart 2014 15:15

De vorige wedstrijd eindigde in een 2-1 overwinning voor Honselersdijk nadat wij in de eerste helft op 0-1 voorsprong waren gekomen. We wisten dus wat ons te wachten zou staan, een sterk team. En met een grijze lucht waar hier en daar een spetter uit viel, had ik er een beetje een hard hoofd in voor vandaag.
Wij begonnen met de aftrap die zeer slecht werd genomen en waardoor Honselersdijk dus gelijk volop druk ging zetten. Het lijkt wel of het elke week het zelfde liedje is, want ook nu was het de eerste 5 minuten aanpoten op onze eigen helft. Maar ook nu doorstonden we die 5 minuten goed. Daarna konden wij lekker gaan spelen en het ging ook lekker. Leuke combinaties en er werd goed gecommuniceerd en dan merk je toch wel dat het net wat makkelijker gaat.
Angela Vellekoop doet vandaag met ons mee en als ze mee doet, dan weet je gewoon zeker dat ze gaat scoren, want ze weet dat ze dan in het verslag genoemd gaat worden. En ja hoor, na een mooie voorzet van Eva weet Angela het doel te vinden. 1-0!
Honselersdijk neemt de aftrap en eigenlijk voordat iedereen door heeft wat er gebeurd heeft Kirsten de bal, oog in oog met haar oud klasgenoot is het Kirsten die alle rust houdt en de 2-0 tegen het net aanwerkt! Dat gaat lekker!
We merken dat het bij Honselersdijk niet lekker draait en daar maken wij nuttig gebruik van. Wij houden het hoofd koel en blijven lekker tikken. Helaas valt Priscilla geblesseerd uit, daarvoor in de plaats komt Lizzy die al een hoop minuten in haar benen heeft van haar eigen wedstrijd. Maar net zoals Angela geeft ze alles. De achterhoede staat weer stevig, een aantal keer komen we goed weg, maar dat komt ook door het uitstekende keeperswerk van Romy. Leonie zet de meiden goed neer, waardoor er niet veel kans is voor Honselersdijk. Vooral de backs, Claudia en Rianne hebben het niet makkelijk vandaag, maar ze staan uitstekend hun mannetje!
Ik zal alvast verklappen dat er deze wedstrijd 5 doelpunten gemaakt gaan worden, waarvan er 3 om in te lijsten zijn! De eerste komt op naam van Kirsten, waardoor we voor rust al met 3-0 voor staan. Inmiddels durfde de zon zich ook te vertonen en wij als mooi weer speelsters kregen daar nog meer vleugels door.
Tijdens de rust, waar het hoofdonderwerp helaas de wissels was, kregen we nog wel even mee dat we scherp moesten blijven, want Honselersdijk kennende zouden ze het er niet bij laten zitten.
Dat bleek inderdaad wel na hun aftrap. Hun rechtsbuiten speelsters is erg goed en het is dan ook 9 van de 10 keer zij die de bal aangespeeld krijgt. Aangezien dit nogal voorspelbaar was zit Rianne er goed bovenop en geeft ze haar geen enkele ruimte. Lisanne is op de plek van Claudia gekomen, welke echt goed speelde de eerste helft! Maar ook Lisanne werkt er hard voor. Richelle is in het veld gekomen als voorstopper, waardoor Eva een linie is opgeschoven. Lizzy heeft de links buiten positie ingenomen en door af en toe met Kirsten te wisselen heerst er bij de Honselerdijkse verdediging wat verwarring.
Dan geeft de scheidsrechter een penalty aan Honselersdijk. Er was inderdaad wat geduw, maar de tegenstandser ging toch ook wel heel makkelijk liggen. De beslissing was genomen en de bal ging op de stip. Rianne liet weten het volste vertrouwen te hebben dat die bal mis zou gaan en liet dat ook vlak voor het fluitsignaal even weten. De gekozen hoek was veelste ver voor Romy, maar de paal redde. Uit de rebound werd niet gescoord. Aan de andere kant was het Lizzy die vanaf rechts een fantastisch doelpunt maakte. 4-0! Iedereen liep op zijn tanden en het was flink aanpoten, want alhoewel Honselersdijk ook moe was, gaven ze zich nog steeds niet gewonnen. Dat bleek ook wel in de aller laatste minuut waarin het derde doelpunt om in te lijsten werd gemaakt door Honselersdijk. 4-1, na onze aftrap floot de scheids af en gingen wij met het zonnetje in ons gezicht en een big smile en natuurlijk met de 3 punten richting de kleedkamer. Van te voren niet gedacht, maar we hebben de overwinning zeker verdiend! Doorzon