Monster Vr 2 - Maasdijk Vr2

vv Maasdijk VR2

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 03P

15 maart 2014 12:30

De grootste verrassing afgelopen zaterdag was niet dat Kirsten scoorde, want we wisten allemaal dat ze dit kan aangezien ze dit voor haar blessure ook regelmatig deed. Maar de grote verrassing was Angela die vanuit Gambia opeens in onze kleedkamer verscheen! Ze is hier voor een korte vakantie en dacht laat ik eens bij die meiden in Monster gaan kijken. Super leuk!
Om half 12 stonden we klaar om te gaan, met ditmaal wel weer de thermo shirts in de tas, aangezien er een dun windje stond. En als er in Maasdijk een dun windje staat, dan zal die in Monster zo vlak bij zee wel wat steviger zijn. Onderweg naar Monster kregen we een buitje op onze pet, maar in Monster zelf scheen de zon en viel dat met die wind reuze mee, dus voordat de wedstrijd begon konden de thermo shirts nog uit.
Om half 1 werd er afgetrapt door Maasdijk en net zoals vorige week werden de eerste minuten van de wedstrijd op onze helft gespeeld. Het was gelijk flink aanpoten, maar we lieten ons niet gek maken. We konden de aanvallen goed af slaan, maar daar en tegen kwamen we zelf niet echt aan voetballen toe. We wilden wel, maar we waren elke keer een stapje te laat en bij een team zoals van Monster, kom je dan niet ver.
Het is dan ook Monster die op 1-0 voorsprong komt. Een klein misverstand in de verdediging en we gingen voor gaas. Maar nog niets aan de hand. Wij krijgen een paar kleine, maar mooie kansjes via Priscilla en Kirsten. Eva is diegene die het dichtstbij de gelijkmaker zit, maar de keepster van Monster staat uitstekend te keepen en weet het schot van Eva te keren.
Niet veel later is het Monster die zomaar op 2-0 komt te staan, onnodig en heel jammer. Maar we laten onze koppies niet hangen en proberen te blijven voetballen. Monster zet veel druk, maar echt veel kansen krijgen ze ook niet. Die kans krijgt Kirsten wel, na mooi voorbereidend werk van Eva en Judy weet Kirsten de bal in het net te werken.
Met de tussenstand van 2-1 gaan we de rust in. Wim en Roland zijn niet tevreden over ons spel en we zullen zeker allemaal een stap harder moeten gaan lopen om de achterstand weg te kunnen werken. Joyce en de jarige Roos komen in het veld en we gaan er weer tegen aan. Maar het is gewoon duidelijk. Monster speelt beter, maar door onze inzet weten we te voorkomen dat ze verder uitlopen. Jammer is wel dat het lijkt alsof scheidsrechters bij ons denken dat ze bij de vrouwen niet voor handsballen en verkeerde ingooien hoeven te fluiten. Ook deze scheids. Ik ben normaal gesproken niet zo van het slecht schrijven over de scheids en/of tegenstanders, maar in de tweede helft gebeurden er wel wat dubieuze dingen. Zoals een buitenspel van ons, waarbij een tegenstander ongeveer naast de scheids staat, die zo’n kleine 4 meter buitenspel opheft, maar die ziet hij even over het hoofd en andere vrije trappen die zij wel krijgen en wij niet. Je merkt het, iedereen wordt moe, maar vooral Monster moet opgepepperd worden om hun voorsprong niet weg te geven. Constant wordt er gevraagd aan de scheids hoe lang nog en dat komt toch wel dat ze moe zijn en hoewel wij ook, wij hebben nog niet.  Als er wordt gezegd dat er nog 2 minuten op de klok staan krijgen wij een vrije trap. De vrije trap wordt genomen en de scheids fluit de wedstrijd af, dat waren twee zeer snelle minuten! De einduitslag is dus 2-1 voor Monster en naar alle eerlijkheid, ze waren ook beter dan ons, maar we hadden er graag meer uitgehaald!
Ons spel was niet zoals de andere weken, maar er wordt wel een stuk beter gecommuniceerd. Volgende week staan de vrouwen van Honselersdijk op het programma, thuis. Een zeer sterk team dus dat wordt weer een pittige wedstrijd!                   Doorzon.