Zelfs voor een leeg doel werd er nog gemist

Hillegersberg 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

8 maart 2014 14:30

Stokman, J.T.P.

Maasdijk      - Hillegersberg      5-1

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

Nog steeds moet Maasdijk een groot aantal spelers missen door blessures, tot overmaat van ramp moest ook Richard Kraayenbosch tijdens de warming-up nog afhaken wegens een knieblessure. Al snel in de wedstrijd bleek  dat Hillegersberg een maatje te klein was voor dit Maasdijk, de eindstand van 5-1 was dan ook volkomen terecht.
Dat Maasdijk momenteel een groot tekort heeft aan scorend vermogen heeft werd vooral de eerst helft duidelijk, de fraaiste kansen werden om zeep geholpen, zelfs voor een leeg doel werd er nog gemist ( Martijn Middelburg) Ook kregen andere voorwaartsen goede kansen, maar helaas wisten wij deze kansen niet te benutten.
Na 34 minuten spelen werd de score geopend door Bart Hofstede, de kleinste man uit het elftal van Maasdijk wist met een kopbal !!! keeper Vincent de Jong van Hillegersberg te verslaan en Maasdijk op voorsprong te zetten. Nauwelijks vijf minuten later werd deze voorsprong verdubbeld door Pawel Uljas die van afstand raak schoot 2-0. Met deze stand konden de spelers gaan genieten van de rust.
De tweede helft bracht een beter spelend Maasdijk in het veld, hoewel de uitvallen van Hillegersberg niet ongevaarlijk waren, keeper Dennis van Dijk van Maasdijk kreeg maar heel weinig moeilijk werk te doen.
Met het inbrengen van Jente van Staalduinen, die na 11 weken geblesseerd te zijn geweest zijn rentree maakte, en duidelijk liet zien het scoren nog niet verleerd te zijn, met twee heel fraaie treffers zorgde Jente van Staalduinen voor een 4-0 voorsprong voor Maasdijk. Het vijfde doelpunt kwam op naam van Hichem el Menkouzi, die een penalty wist te benutten 5-0
Dat Hillegersberg nog in de laatste minuut wist te scoren lag meer aan de slappe inzet van de Maasdijk verdediging dan aan eigen kunnen.
Zaterdag speelt Maasdijk een uitwedstrijd tegen Real Parbo, een bekend gegeven is het feit dat Real Parbo over een paar zeer handige voetballers beschikt, spelers die vaak op het veld ook zaalvoetbal willen spelen.
Hopelijk weten de aanvallers van Maasdijk a.s. zaterdag wel de kansen te benutten, want als Maasdijk in het spoor van Quintus wil blijven dan moet er zaterdag toch zeker gewonnen worden van Real Parbo