Er waren veel blessures bij de rood zwarten te melden

Quintus 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

1 maart 2014 14:30

Weide, M.A. van der

Quintus       -Maasdijk              2-1

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

Het was passen en meten voor trainer Patrick Fieret om er voor te zorgen dat Maasdijk met een zo sterk mogelijk elftal de belangrijke wedstrijd tegen runner-up Quintus kon spelen.
Er waren veel blessures bij de rood zwarten te melden, Jente van Staalduinen, Kevin v.d. Berg, Martien de Zeeuw en Kevin Huis waren geblesseerd en Jack Gardien met vakantie.
Als spits speler fungeerde nu Steven van Reeven, die normaal op het middenveld is terug te vinden.
De wedstrijd begon niet verkeerd voor Maasdijk, al na 7 minuten spelen werd Bart Hofstede onderuit gehaald toen hij een goede schietkans had, de penalty die daarop volgde werd door Richard Kraayenbosch onberispelijk ingeschoten 0-1.
Maar langzaam maar zeker kreeg Quintus meer grip op het middenveld, dat dit gepaard ging met veelal hanteren van de “ botte bijl “ spelwijze, met als gevolg vier gele kaarten in het eerste half uur, was zeker niet aantrekkelijk voor het talrijke publiek.
Slechts een klein kwartiertje kon Maasdijk genieten van de voorsprong, bij een hoekschop kwam Quintus weer op gelijke hoogte, geheel vrijstaande kon  Koen van Zeyl inkoppen.
Nog erger werd het voor Maasdijk toen even later een exacte situatie zich voordeed, weer was een hoekschop de oorzaak van het doelpunt, ook nu was de anders zo solide verdediging van Maasdijk niet goed bij de les. Quintus begreep dat “ lange “ hoekschoppen veel verwarring brachten bij Maasdijk. Bas Ottten scoorde van dichtbij 2-1 voor Quintus, met deze stand werd de kleedkamer opgezocht
In de tweede helft ging Maasdijk meer naar voren spelen waardoor Quintus meer ruimte kreeg voor een counter, maar Maasdijk keeper Dennis van Dijk stak in blakende vorm en wist menigmaal als overwinnaar uit de duels te komen. Een prima afstandschot van Martijn Middelburg werd door keeper van Luijk over de lat gestompt, de hoekschop die daaruit volgde bracht echter niets op. Al met al een wedstrijd die eigenlijk in een gelijke stand had moeten eindigen, maar het fysieke geweld van Quintus zorgde er voor dat de winst in Kwintsheul bleef