Maasdijk Vr2 - BVCB Vr 2

BVCB VR2

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 03P

1 februari 2014 15:00

Terwijl de meeste Maasdijkse voetballers vrij waren wegens afgelaste wedstrijden konden beide dames teams wel aantreden op deze natte en frisse Zaterdag en niet voor niets!
Voordat wij konden beginnen waren de Dames 1 een pittige strijd aan het leveren tegen Zestienhoven en met resultaat, 2-1 winst! Het zou natuurlijk mooi zijn als wij ook die drie punten in de Dijk zouden houden. Niet heel lang geleden moesten wij ook al tegen het zelfde team en daar werd de wedstrijd in een 4-1 stand beslist in het voordeel van BVCB.
Vanaf moment één is het een echte strijd en voeren beide teams veel druk uit. Het is erg mooi om te zien dat onze meiden er echt als een team staan! Het kan beide kanten op, maar bij een duidelijke handsbal in de 16 kan scheids Dennis van Staalduinen niets anders doen dan Maasdijk een penalty toekennen. Alhoewel Wendy voor de wedstrijd nog riep dat zei de penalty zou nemen in geval van, aangezien dit voorlopig haar laatste wedstrijd is, is het toch uiteindelijk Eva die weer koelbloedig achter de bal plaats neemt en de penalty mooi benut. Na 10 minuten staan we dus met 1-0 voor!
BVCB geeft zich duidelijk niet zomaar gewonnen en blijft de strijd vol aan gaan, logisch ook want er staan nog een hoop minuten op de klok, maar Maasdijk staat als een huis en staat echt heerlijk te voetballen. Er wordt gepraat, getikt en duels gewonnen. Toch weet BVCB gelijk te komen, maar voor rust weten we toch weer op voorsprong te komen door een doelpunt van Petra. Kirsten liet mooi loopwerk zien na een steekballetje van Dorith, Kirs haar bal wordt geblokt, maar niet gepakt. Doordat Petra goed is doorgekomen kan zij het werk afmaken en de bal rustig in het hoekje schieten.
Na de rust beginnen beide teams weer fel en het is echt knokken om de voorsprong niet meer weg te geven en natuurlijk het liefst zien we dat de voorsprong wordt uitgebreid. Romy staat weer fantastisch te keepen en weet haar doel de rest van de wedstrijd schoon te houden. Kirsten, Lizzy en Petra krijgen nog een paar leuke kansen, maar het is Sandra die de 3-1 binnen weet te schieten, en hoe! Ze is nog maar net op de helft van BVCB als ze de keepster van BVCB een stuk voor haar doel ziet staan. Ze haalt uit en je ziet de bal op het juiste moment gaan dalen en zo over de keepster heen in het doel belanden. Echt een super mooi doelpunt wat haar harde werken op het middenveld meer dan beloond! 3-1 voorsprong, heerlijk!
Het blijft knokken om BVCB niet meer dichterbij te laten komen. Judy rent zich een slag in de ronte van voor naar achteren, van links naar rechts, maar ook de rest van het team blijft maar gaan. Eva en Claudia waren ook ongelooflijk met een griepie oid onder de leden stonden ze er ook maar weer! De andere verdedigers Leonie, Wendy, Amber/Richelle waren super scherp en lieten zich niet gek maken en dan hadden we Wim en Co nog langs de kant die ons er door heen sleepten!
Na 90 minuten strijd blijven de 3 punten in de Maasdijk en we mogen echt super trots zijn dat we dit met zijn allen gedaan hebben! We stonden er echt als een team en je ziet het, zo kunnen er wedstrijden gewonnen worden! Helaas moeten we vanaf nu een aantal teamgenoten missen, Wendy, Angela en Manja die voor studie of ontwikkelingswerk een aantal maanden naar het buitenland gaan. Meiden, succes en veel plezier!
Doorzon