De wedstrijd begon al zeer verwarrend

MSV 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

14 december 2013 14:30

Vos, J. de

Maasdijk      -MSV’71                 2-1

De aanval van MSV’71 op de koppositie van Maasdijk is door de club van trainer Patrick Fieret uitstekend gepareerd
De wedstrijd begon al zeer verwarrend toen bleek dat MSV’71 bijna dezelfde shirtkleuren had als de thuisclub en de Maassluisers geen reserveshirts bij zich hadden, uiteindelijk werd er afgetrapt in de reserve shirts van Maasdijk.
Nauwelijks was het klokje twee rond en het stond 1-0 in het voordeel van MSV’71, laconiek ingrijpen van de Maasdijk verdediging lag hieraan ten grondslag. Wesley Thonhauser draaide weg bij zijn directe tegenstander Nicky v.d. Ende en in de verre hoek werd Dennis van Dijk gepasseerd 0-1, MSV’71 begreep dat er mogelijk meer te halen was bij Maasdijk, met veel enthousiasme en inzet werd geprobeerd de snelle voorsprong te verdubbelen, echter zonder uitgesproken doelrijpe kansen. Deze kansen waren er wel voor de thuisclub, Jente van Staalduinen zag tot tweemaal toe zijn inzet gestopt door de uitstekende keeper Gerard Dobbe van MSV’71. Maar de gelijkmaker zat er aan te komen, het was topscoorder Kevin v.d. Berg die met een onhoudbare kopbal zorgde voor de verdiende gelijkmaker 1-1.
Waar iedereen zich verzoende met het feit dat de ruststand was bereikt met deze 1-1, dacht Jack Gardien er anders over, nadat zijn schot eerst hoog over ging was het bij de tweede poging wel raak en kon Maasdijk met een 2-1 voorsprong gaan rusten.

De tweede helft was van Maasdijk zijde van veel minder niveau als het eerste part van de wedstrijd, veel balverlies en onbegrepen passes, Martien de Zeeuw kreeg nog een mooie kans om de voorsprong te vergroten, maar oog in oog met keeper Dobbe faalde hij.
MSV’71 had in deze 2e helft meer balbezit maar was niet echt gevaarlijk, Maasdijk keeper Dennis van Dijk hoefde daarom in deze helft niet zijn capaciteiten te tonen, de Maassluisers creëerden vrijwel geen doelrijpe kans, dit mede veroorzaakt door het prima optreden van de Maasdijkse verdediging.
Het laatste kwartier probeerde MSV’71 er een gelijkspel uit te slepen, maar de verdiende overwinning kwam niet meer in gevaar ondanks de ruim zes minuten die de goed leidende scheidsrechter de Vos er terecht bij telde