Maasdijk Vr2 - Poortugaal Vr2

Poortugaal VR2

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 4

14 december 2013 14:30

Vandaag stond op een zonnig veld 4 de vrouwen van Poortugaal op ons te wachten. Poortugaal met 2 wedstrijden minder maar 1 punt achterstand op ons. Om bij de bovenste 6 te eindigen was het cruciaal om nu 3 punten in Maasdijk te houden.
Met wat meiden op andere posities dan ‘normaal’ begonnen we aanvallend aan de wedstrijd. Er stond een verradelijk laag zonnetje wat in ons gezicht scheen. Het ging aardig maar echt lekker voetballen deden we nog niet. Halverwege de eerste helft komt Portugaal op voorsprong. Hun speelster krijgt veelste veel ruimte en haalt uit. Met de zon in haar gezicht en haar geringe lengte is Romy kansloos. 0-1.
Echt heel dicht bij de gelijkmaker komen we niet, totdat Petra voor het doel komt en uithaald. Boemmm op de paal, maar in de rebound weet ze toch de 1-1 binnen te tikken. De eerste helft is echt niet hoogstaand, het lijkt wel of iedereen voor de moeilijke weg kiest, terwijl het ook heel makkelijk kan. Iedereen wil wel, maar het loopt gewoon niet.
Wanneer Petra letterlijk naar de grond wordt getrapt binnen de 16, kan de scheids niets anders dan een paar minuten voor rust de bal op de stip leggen. Het was wel duidelijk dat er geen sprake was van opzet, maar om een penalty kon niemand heen. Eva, met de ogen van haar collega’s op haar gericht verschijnt achter de bal en weet hem fantastisch in de linker hoek te werken. Een perfecte penalty wat ons nog voor rust op een voorsprong brengt.
Na de rust zijn er wat wijzigingen. Claudia die voor rust goed speelde en goed druk uitoefende op haar tegenstandster blijft niet 100% fit achter in de kleedkamer. Ook Petra moet helaas achterblijven, wat betekend dat er wat verschuivingen plaats vinden. Leonie & Dorith verhuizen een linie naar beneden ten opzichte van de eerste helft en Angela Vel gaat op de links buiten positie spelen, waar Judy de plaats van Petra in neemt.
Of het nou ligt aan de postitie wissel  of aan de wijze woorden van Coach Wim in de rust is nog een vraag, maar de tweede helft loopt veel lekkerder. Al vrij snel weet Angela doeltreffend te zijn. Een niet al te sterk schot van Angela lijkt gekeerd te worden door de keepster, maar rolt door haar benen het doel in. 3-1! Het lijkt wel of de moed in de schoenen zakt bij Poortugaal, want ondanks een paar uitvallen zijn we duidelijk sterker.
Direct na de aftrap heeft Angela kans op de 4-1, maar er was sprake van iets teveel gretigheid/overmoedigheid waardoor de bal helaas net naast gaat. Maar Angela zou Angela niet zijn om dit goed te maken. Na een goeie voorzet van Dorith krijgt ze haar tweede kans op de 4-1 en die benut ze.
Angela Veen heeft het nog wel een paar keer druk op de rechtsback positie, maar ze geeft de tegenstanders geen kans tot scoren. Romy weet paar keer goed uit te komen en is vaak aanspeelbaar zodat er weer opgebouwd kan worden.
Dan wordt het nu ook weleens tijd om te vertellen dat we de tweede helft maar tegen 10 vrouw speelden. Ondergetekende snapte maar niet waar haar ‘directe’ vrouw nou was, totdat ze begon te tellen en bleef steken op 10.. aha dat verklaard een hoop.
Het is uiteindelijk Kirsten die de 5-1 achter haar naam mag schrijven. Angela bereid alles voor en op het laatste moment speelt ze de bal opzij, zodat Kirsten die bal tegen het net aan kan werken.
Dit was zeker een verdiende overwinning, maar we moeten zeker op onze nauwkeurigheid en zeker de bal aanname blijven letten!                                                                                      Doorzon