's Gravenzande Vr 2 - Maasdijk Vr 2

vv Maasdijk VR2

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 4

30 november 2013 14:30

Zodra het fluitsignaal van ’s Gravenzande Vr1 – Maasdijk Vr1 klinkt, mogen wij het kunstgras veld betreden. Er staat een stevig windje, maar de temperatuur is niet onaardig. Helaas verloren onze vrouwen 1, des te meer een reden om de volgende 3 punten wel mee naar Maasdijk te gaan nemen.
De tos werd verloren en ’s Gravenzande nam de eerste helft tegen wind. De bal rolde lekker en het voordeel van de wind was zeker voor ons. Het was niet altijd voordelig, want die bal rolde af en toe wel erg hard, waardoor onze speelsters soms net te laat waren om de bal binnen te houden en voor te geven.
In de eerste helft waren wij duidelijk aan de betere kant, we kregen diverse kansen, maar daar kwam geen doelpunt uit. Petra wist de bal vanaf links een paar keer goed voor het doel te krijgen, maar helaas belandde de bal uiteindelijk niet tussen de palen en daarbij moeten we zeggen dat het zeker niet aan de pass van Petra lag!
Geheel onterecht is het ’s Gravenzande die op voorsprong komt. In de 16 meter wordt er volgens de scheidsrechter hands gemaakt en de bal gaat op de stip. Alhoewel de bal niet echt goed geschoten wordt, zit hij er toch in. Romy koos helaas de verkeerde kant, anders had ze hem zeker gehad! Helaas kijken we dus tegen een 1-0 achterstand aan, alhoewel we wat gefrustreerd zijn over de onterechte penalty weten we dat we het koppie op moeten houden, de wedstrijd is nog lang.
We zijn lekker aan het voetballen en het is dan ook rechtsbuiten Kirsten die de stand op 1-1 brengt na een mooie voorzet van Sandra, die op rechtshalf weer uitstekend aan het werken is. Ook Eva en Judy maken de nodige metertjes en weten goed te storen. De verdediging staat weer als een huis met ditmaal Rianne, Claudia, Wendy en Angela. Angela weet af en toe mee te komen over rechts wat ons gevaarlijk maakt. Helaas missen we toch te veel kansen!
Petra zorgt er voor dat we in de eerste helft op voorsprong komen, 1-2. Een paar minuten voor rust moet Angela er in komen voor Dorith, die niet stevig genoeg op haar voeten stond om overeind te blijven. Na een flinke duw en een smak op het kunstgras moet ze met schouder klachten het veld uit. Niet veel later gaat het fluitsignaal, rust.
In de rust mogen we niet ontevreden zijn, maar we moeten in de tweede helft zeker niet gaan terug zakken. Ook moeten we rekening houden met de harde wind, welke nu in ons nadeel zal werken.
Leonie komt op de plaats van Wendy en verder blijft de opstelling het zelfde. Rianne krijgt het flink lastiger door de goede speelster die ze tegen over haar krijgt, maar gelukkig weet Rianne hier goed mee om te gaan en zorgt ze ervoor dat er geen scoringsmogelijkheden van die kant komen. Met Angela Vel komen wij gelukkig wel tot scoringsmogelijkheden en zo staan we met 1-3 voor. Door een overtreding krijgen we een vrije trap tegen. Romy zet de muur goed neer, maar helaas weet de ’s Gravenzandse toch een gaatje te vinden en is het 2-3. Vervolgens gaat het spel een tijdje verder op de Maasdijkse helft, waardoor het toch even spannend wordt. Er komen wat corners en weer een vrije trap, op bijna de zelfde locatie, maar deze keer weet Romy het doel schoon te houden.
Kirsten krijgt nog een aantal kansjes, maar de ’s Gravenzandse verdediging is net iets sterker, waardoor ze niet tot scoren komt. Na 90 minuten fluit de scheids af en hebben we de 3 punten in de pocket en kunnen we heerlijk gaan genieten van de Chocoladeletters die Wim voor ons meegenomen heeft! Bedankt Wim en An, bedankt dat je ons kon versterken!                                                                                                                       Doorzon