Maasdijk Periodekampioen !!!!

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

23 november 2013 14:30

Otter, J.C.H. de

Voetbalvereniging Maasdijk heeft afgelopen zaterdag  de eerste periode binnen gehaald, een 4-1 overwinning op Real Parbo was ruim voldoende om de achtervolgers geen kans meer te geven.
Maasdijk begon wat onwennig aan deze wedstrijd, misschien wel omdat de Pupil van de Week geen kans zag om keeper Flavio da Cruz te passeren, het schot van de Pupil ging net langs de verkeerde kant van de paal. Al snel bleek dat Real Parbo over een paar bijzonder handige spelers beschikt, vooral linker spits Clinton Boschveld gaf handen vol werk aan zijn directe tegenstander Stan Groenewegen, het elftal van Real Parbo heeft een aantal zeer goede zaalvoetballers en dat was duidelijk zichtbaar, soms werd de goocheldoos geopend en op de vierkante meter werden hun kunsten getoond.
Toch was het Maasdijk dat het initiatief nam en op voorsprong kwam, een hoekschop van Kevin Huis werd door Jack Gardien achter de Real Parbo keeper gekopt. Maasdijk drong aan op een grotere voorsprong, afstand schoten van Richard Kraayenbosch en Kevin Huis gingen hoog over of naast, een “overstapje” van Kevin v.d. Berg werd niet goed begrepen door Martin de Zeeuw. Bij een schaarse uitval werd het zowaar 1-1, Maasdijk dat steeds op 1 lijn verdedigde werd in snelheid verslagen en onhoudbaar voor Dennis van Dijk knalde Clinton Boschveld in 1-1, dit was tevens de ruststand
Na de rust pakte Maasdijk de zaken wat kordater aan en uit een keiharde vrije trap op de rand van het strafschop gebied kon de keeper de bal niet klemmen en uit de rebound was het Kevin v.d. Berg die Maasdijk op 2-1 zette. Even later een voorzet ? van Jack Gardien die buiten bereik van de keeper op de lat uiteen spatte.
Met een schuiver via de handen van de keeper zorgde Martin de Zeeuw voor 3-1, Maasdijk speelde een gewonnen wedstrijd, Real Parbo bleek over een bijzonder sportief elftal te beschikken en scheidsrechter de Otter had het niet moeilijk.
Door middel van een penalty, die werd benut door Kevin v.d. Berg, werd het zelfs 4-1 en konden de bloemen te voorschijn worden gehaald,  mede dankzij het behalen van deze eerste  Periode titel bleef het lang gezellig in het clubgebouw van Maasdijk