Op advies van de grensrechter werd het doelpunt alsnog afgekeurd

Verburch 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

16 november 2013 15:00

Hulters, G.P.H.

Verburch        - Maasdijk                  3-3

Hoofdsponsor: Tradiro Uitzendburo

Het is Maasdijk gelukt om de aanval van Verburch op de koppositie van Maasdijk af te slaan. Maar gemakkelijk ging het allemaal niet, in de 11e minuut kreeg de club van trainer Patrick Fieret een geduchte tegenslag te verwerken, wegens onheus van achter aanvallen van een speler van Verburch moest Steven van Reven met rood het veld verlaten. Na deze tegenvaller duurde het even voor dat Maasdijk zich herpakte. Maar al snel bleek dat het veldspel van Maasdijk beter was dan dat van de tegenstander, daar waar Maasdijk combinerend de aanval zocht, probeerde Verburch dit te doen met lange trappen van achter uit. Uit een prima genomen hoekschop van Hichem el Menkouzi kon Kevin v.d. Berg ongehinderd inkoppen en Maasdijk op voorsprong zetten, in deze fase speelde Maasdijk een goede wedstrijd, de voorsprong werd zelfs verdubbeld door Martin de Zeeuw, daar waar de scheidsrechter geen buitenspel had geconstateerd, had zijn assistent van Verburch dit wel gezien en op advies van de grensrechter werd het doelpunt alsnog afgekeurd. Maar het verhinderde Maasdijk niet om de voorsprong even later te verdubbelen, een kopbal van Kevin v.d.Berg werd door de keeper van Verburch half gekeerd, en Jente van Staalduinen maakte er koel 2-0 van voor Maasdijk.
De tweede helft liet een heel andere wedstrijd zien, de snelle Verburch aanval kon regelmatig de niet zo snelle verdediging van Maasdijk op snelheid verslaan, uit een snelle aanval werd het 2-1 en Verburch begreep dat er met deze spelwijze meer te halen was, ook bij de gelijkmaker werd de op een lijn verdedigende Maasdijk verdediging op snelheid verslagen  en was de stand weer gelijk 2-2.Nog erger voor Maasdijk werd het toen een prima aanval over links de bal bij de rechterspits kwam die in buitenspel ?? positie raak schoot 3-2
Helaas nam dit keer de scheidsrechter het vlagsignaal niet over van zijn assistent en kon dit doelpunt wel zijn goedkeuring wegdragen. Maasdijk ging wat meer pressie spelen en aanval na aanval richting het doel van Verburch, waar de keeper tot grote hoogte steeg, vrijwel onhoudbare ballen, zoals een vrij trap van Richard Kraayenbosch, werden door hem onschadelijk gemaakt, maar in de 84e minuut moest hij zijn meerdere erkennen in een prima geplaatste kopbal van Kevin v.d. Berg 3-3.
Een uitslag die als terecht mag worden genoemd, waarbij het publiek als winnaar naar huis kon gaan, dit mede veroorzaakt door het score verloop.