Winst voor Maasdijkse Vr2

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 4

9 november 2013 11:00

Smitshoek Vr1  – VV Maasdijk Vr 2

Al relatief vroeg stonden de dames van Vr2 klaar bij de skatebaan voor een potje voetbal tegen Smitshoek in Barendrecht. Een aantal seizoenen terug werd de kampioenswedstrijd hier verloren en naar horen zeggen was dit niet helemaal eerlijk gegaan. Een aantal speelsters hebben nog steeds een rare nasmaak bij Smitshoek en we waren benieuwd wat de dag zou gaan brengen.
Even na 11en werd de aftrap genomen. Het zonnetje scheen lekker, maar er was wel een verradelijk windje die we de eerste helft zo goed als tegen hadden. Ondanks die tegenwind speelden we prima en ging het aardig gelijk op. De verdediging met Wendy, Rianne, Claudia en Richelle konden de dames van Smitshoek met enige regelmaat in buitenspel positie zetten, waardoor ze niet echt gevaarlijk waren. Alhoewel onze grens er ook een buitenspelletje in zag, wat het niet was, wisten de Smithoekers op 1-0 te komen. Eerlijk is eerlijk, ze speelden het heel mooi uit en Romy was helaas kansloos.
Maasdijk heeft wat leuke mogelijkheden maar de eerste echte kans is pas voor Manja die de bal voor haar voeten krijgt maar niet goed kan raken, waardoor hij hoog over vliegt. Niet veel later is Manja wel erg belangrijk om een penalty te krijgen in ons voordeel. Vanuit een prima corner, genomen door Petra landt de bal in de 16 waar hij wat verlengd wordt en waar hands gemaakt wordt. Doordat Manja dit nogal luid roept weet de scheids dat hij geen andere keus heeft en hij legt de bal op de stip.
Onze penalty queen Natascha zit de eerste helft op de bank, maar gelukkig hebben we een tweede koningin in de vorm van Eva die de bal met koele bloede in de linkerhoek schiet. Met 1-1 op de teller gaan we naar de limonade.
Na de rust zijn er wat kleine wijzigingen en Smitshoek neemt de aftrap. Het lijkt wel iets harder te zijn gaan waaien en met toch wat vermoeiendere meiden halen wij nu veel voordeel uit de windmee situatie. Binnen no time is het Kirsten die mooi weg kan lopen, de bal mee kan nemen en achter de keepster werkt. 1-2! Nog geen 10 minuten later is het weer Kirsten die de bal mooi aangespeeld krijgt van Eva. In een één één situatie met de keepster is Kirs duidelijk de winnaar. 1-3, dat gaat lekker!
Maar we zijn er nog niet! En we moeten ook zeker allemaal ons koppie er bij houden. Sandra op de rechts half speelt lekker en weet een paar keer de tegenstandster flink op het verkeerde been te zetten. Keepster Romy moet één keer flink uitkomen om te voorkomen dat Smitshoek gevaarlijk wordt, ze is net op tijd en weet de bal weg te werken zodat de spits met lege voeten stond. Romy staat goed te keepen en waarschijnlijk ook af en toe te genieten van het spel van de speelsters van Maasdijk. Af en toe is er echt leuk tik werk en laten we gewoon leuk voetbal zien. Er wordt veel gelopen door de meiden en dit resulteert dan ook tot 1-4, mooi doelpunt van Eva. Het wordt zelfs nog 1-5, wederom door Eva die in een zelfde situatie als Kirsten belandde. Eén op één met de keeper wordt makkelijk gewonnen, de keepster komt niet uit en zo blijft dat doel wel heel groot! Dus de 1-5 is een feit.
De wedstrijd wordt lekker uitgespeeld en met een zeer tevreden gevoel keren de dames terug naar de Maasdijk, 3 punten in de pocket! Het doel is om voor de winterstop bij de beste 6 te eindigen, als we zo door gaan als vandaag, dan moet dat zeker lukken!