De uitstekend op dreef keepende Dennis van Dijk gaf geen krimp

Excelsior R. 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

2 november 2013 15:00

Reyneveld, A.F.

Excelsior R. – Maasdijk                   1-2

In de eerste plaats willen supporters hun club graag een wedstrijd winnend zien afsluiten en in de tweede plaats willen de supporters graag een goede wedstrijd zien van hun club. Aan beide verlangens heeft Maasdijk afgelopen zaterdag in de wedstrijd tegen Exelsior R. voldaan. Na een uitstekende wedstrijd konden de volgelingen van trainer Fieret de handen omhoog brengen na het laatst fluitsignaal van de scheidsrechter. Voor maar het zover was waren er heel wat bloedstollende momenten geweest.

Het zeer jonge elftal van de Rotterdammers bleek uit een groot aantal talentvolle spelers te bestaan, een elftal dat graag wilde voetballen en niet allemaal achter de bal met proberen met een uitval te scoren. Beide clubs gingen er vol voor, het talrijke publiek,onder wie heel veel Maasdijkers waren getuigen van een uitstekende wedstrijd.

Bijna kwam de openingstreffer op naam van Martin de Zeeuw te staan, bij een scrimmage voor het doel van Excelsior kwam de bal plots voor zijn voeten,maar hij schoot hoog over.

Ook Excelsior kreeg een prima kans, maar de vanmiddag uitstekend op dreef keepende Dennis van Dijk gaf geen krimp. Toch was het Maasdijk dat de score opende, een lange voorzet van links van Hicham el Menkouzi kwam tegen de paal. De terug springende bal werd door Kevin v.d. Berg achter  de doellijn verwerkt 0-1. Even later een vlammend schot van Martin de Zeeuw dat op de lat uiteen spatte. Maasdijks verdediging gaf geen krimp, met name Rob Vellekoop en Steven van Reeven waren in de duels steeds de winnaar.

In de tweede helft ging Excelsior nog meer aanvallend spelen en moest Maasdijk zich meer toeleggen op het behoud van de voorsprong, aanvoerder Kevin Huis was steeds weer op de plek waar gevaar dreigde, het publiek verveelde zich geen moment, een kogel van Excelsior werd door Dennis v Dijk over de lat getikt. Het kon bijna niet uitblijven dat Excelsior de verdiende gelijkmaker zou scoren, nadat Nick v.d.Ende zijn tegenstander uitschakelde werd de aanval opgezet door de snelle rechterspits opnieuw opgezet, de harde inzet werd in eerste instantie nog door Dennis van Dijk gekeerd, maar in de rebound was het wel raak 1-1

Nauwelijks twee minuten later stand Maasdijk weer op voorsprong, een snelle uittrap van Dennis van Dijk  kwam bij de eenzame spits Kevin v.d. Berg die op fraaie wijze zijn tegenstander omspeelde en onberispelijk raak schoot 1-2, kort daarvoor had Martin de Zeeuw bij een uitbraak nog tegen de paal geschoten. In de toegevoegde tijd  behoede Dennis van Dijk met een katachtige reactie Maasdijk nog voor de gelijkmaker. Een luid applaus van de supporters was de beloning voor de spelers van Maasdijk die met  drie punten in de knip weer naar Maasdijk terug konden gaan en als Maasdijk deze vorm weet te behouden kunnen de supporters nog leuke dingen zien van rood- zwart

In het elftal van Maasdijk werden Jente van Staalduinen en HIchem el Menkouzi nog vervangen door Stan Groenewegen en Pavel Ujas