Quintus 1

5 oktober 2013 14:30

Eck, J.D. van

Maasdijk - Quintus 1- 2
Dat een veldmeerderheid en veel balbezit geen garantie zijn voor een overwinning werd zaterdag weer eens bewezen in de wedstrijd tegen Quintus.
In het elftal van Maasdijk waren Jack Gardien, Stan Groenewegen en Rob Vellekoop niet te bewonderen in de rood – zwarte kleuren. Al snel in de wedstrijd bleek dat Quintus toch van een andere kaliber was dan de vorige vier tegenstander in deze competitie. Maasdijk kreeg geen gelegenheid om het spel te maken, vroeg storen en fel op de bal zitten waren zaken waar de spelers van Maasdijk mee te maken kregen en dat was wel even “wennen”
Bij een uitval van Quintus kreeg Dennis van Dijk de bal tegen zijn gezicht, dit buiten de 16- meter lijn, protesten van Quintus dat de bal tegen de handen kwam van Dennis zorgden er voor dat scheidsrechter van Eck een vrij schop toekende aan de Heulenaars en Dennis kreeg ( zeer onterecht !) geel voorgeschoteld. Uit de vrije trap werd 0-1 gescoord en voor het eerst sedert 5 augustus keek Maasdijk tegen een achterstand aan. Gelukkig duurde dat niet erg lang, uit een schitterend genomen vrije schop scoorde Richard 1-1. Rust
Na de rust koos Quintus voor een duidelijk verdedigende stelling met 8-9 man achter de bal, Maasdijk mocht best veel aan de bal zijn, maar wist dar eigenlijk maar heel weinig van te profiteren. Veel lange trappen van o..a.Richard waren steeds een prooi voor de keeper van Quintus, en wat de Westlandse topscoorders Martin en Kevin ook probeerden, het wilde maar niet lukken vanmiddag. Nog erger werd het voor Maasdijk toen 10 minuten voor tijd bij een uitval Quintus 1-2 scoorde en hiermede duidelijk maakte dat verdedigend voetbal met soms een uitval toch tot succes kan leiden.
Zaterdag wacht Hillegersberg uit, zien we dan weer eens de meest scorende club uit het Westland aan het werk, en wat te denken van de Westlandse topscoorders ? Gaan deze mannen hun positie weer verder versterken ? We zijn benieuwd !