Maasdijk telde maar liefst vijf wijzigingen

Zuiderpark 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse/4e klasse 08) nr11C-2E-3F nacompetitie

25 mei 2013 14:30

Otter, J.C.H. de

Zuiderpark – Maasdijk    4-2
Hoofdsponsor Tradiro Uitzendburo

Wat er eigenlijk al eerder zat aan te komen is zaterdag een feit geworden. Maasdijk is gedegradeerd naar de kelder van het amateur voetbal. Volgend seizoen mogen de volgelingen van voorzitter Martin de Zeeuw gaan proberen het verloren terrein weer te herwinnen. En zoals zo vaak het geval is, is dit ook bij Maasdijk van toepassing geweest. Niet de nederlaag tegen Zuiderpark is beslissend geweest, met name na de winterstop zijn veel wedstrijden onnodig verloren.
Afgelopen zaterdag moest Maasdijk met maar liefst vijf wijzigingen t.o.v. het elftal van vorige week aantreden tegen Zuiderpark. En zoals bijna te doen gebruikelijk stond Maasdijk na 6 minuten spelen met 1-0 achter, niet dichtklappen van de buitenspelval bracht Zuiderpark op 1-0. Binnen een kwartier werd het nog erger toen Zuiderpark op 2-0 kwam. Maasdijk had de grootste moeite om vat op het spel te krijgen, vrijwel alle persoonlijke duels werden beslist in het voordeel van Zuiderpark. In het elftal van Maasdijk zocht vrijwel elke speler naar de juiste vorm, het totaal vormde een onsamenhangend geheel, mede als gevolg van de vele wijzigingen in het team, zo ontbraken Danny van Rijn, Nico Breedveld, Kevin Huis, Jack Gardien en Silvio Vermeer, in deze wedstrijd.
Bijna halveerde Mark van Vliet de achterstand maar zijn kopbal ging via de buitenkant van de paal over de achterlijn.
In de 2e helft waarbij Nicky v.d. Ende was vervangen door Michel Ammerlaan, die heel verdienstelijk debuteerde, was er wat meer agressie bij Maasdijk. Met een snelle aanval over links scoorde Zuiderpark in de klein hoek 3-0. Even richtte Maasdijk zich op, uit een voorzet van Rob Vellekoop kopte Kevin v.d. Berg 3-1 in en door het benutte van een penalty door Appie Yildiz werd het 3-2 en kwam de spanning weer terug. Mede door het uitstekende keeperswerk van de keeper van Zuiderpark zag Maasijk geen kans meer om de zo fel begeerde gelijkmaker te scoren, een schitterende vrije schop van Appie Yildiz werd nog tot hoekschop verwerkt door de keeper en enkele afstandschoten van Richard Kraayenbosch gingen rakelings naast het doel. In plaats van 3-3 werd het nog 4-2, maar dat was alleen maar in het van belang van de statistiek