Maasdijk Vr 2 - Floriant Vr 1

Floreant VR1

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 2D3

27 april 2013 14:30

Op een zonnig maar toch fris veld 1 speelden afgelopen zaterdag de Maasdijkse Vr2 tegen de Boskoopse Florianters. De wedstrijd begon wat later aangezien de tegenstanders iets verlaat waren. Op een veld met sporen van een kampioensfeestje werd de aftrap genomen. De Maasdijkse Vr1 hadden hiervoor hun kampioenswedstrijd gespeeld en doordat ze die wonnen met 4-1 waren ze ook daadwerkelijk kampioen geworden. Namens heel Vr 2: Gefeliciteerd! Super gedaan!
Gelijk na de aftrap blijkt dat Maasdijk de overhand heeft, alleen van scoren komt het pas in de 27e minuut. Deze goal komt op naam van Leonie die samen met Wendy centraal in de verdediging speelt. Na wederom een lange blessure periode komt Petra in het veld voor Judy die helaas ook nog niet helemaal fit is. 2e keepster Clau wordt vervangen door 1e keepster Romy die rechtstreeks van de kampioenskar af komt. Niet veel later heeft Claudia het keepersshirt omgeruild voor haar eigen vertrouwde nummer en vervangt ze Eva die de Maasdijkers hielp in de verdediging.
Petra die er weer net in staat laat gelijk vanaf links buiten van zich spreken en weet Richelle zo te bedienen dat die de 2-0 binnen kan schieten. Nog geen 2 minuten later is het Petra zelf die vervolgens de 3-0 maakt. Dit gaat lekker zo! Met 40 minuten op de klok is het weer Richelle die aan scoren toe komt. Dat betekend zomaar even in de eerste helft een 4-0 voorsprong.
Voordat ik weer het veld betreed na de rust staat het scoreboard al op 5-0. Richelle gaf de voorzet en dit doelpunt kwam op naam van Manja. Niet snel daarna was de volgende kans voor Sandra, maar er kwamen wel heel veel tegenstanders op haar af dat het een beetje rommelig werd en die bal ging eigenlijk nergens meer heen. Het enige resultaat was 2 geblesseerde vrouwen plat op het (kunst)gras. Gelukkig viel het voor beide kanten mee en stonden de dames zo weer op hun voetjes om de wedstrijd te vervolgen.
Richelle heeft er zin in vandaag en weet de 6-0 op haar naam te schrijven. Bijna gelijk na de aftrap is het Petra die zich vrij weet te lopen met de bal en dan weet je dat je het gewoon aan haar kan overlaten, natuurlijk maakt ze het dan ook af. Als het zo door gaat kan ik een heel A4tje vullen met alleen al het vermelden van alle doelpunten, want nu staat het dus 7-0!
Over het algemeen is Maasdijk aan de bal en met vlagen laten ze leuk tot zeer leuk voetbal zien. Er wordt goed getikt maar nog te vaak mist er net scherpte en is de bal niet strak genoeg. Maar met een voorsprong van 7-0 mag daar natuurlijk niet over geklaagd worden.
Saskia is ook lekker bezig, ze zit goed op de tegenstandster en weet vaak de bal te bemachtigen. Aangezien ze ook lekker snel is kan ze vaak een hoop meters naar voren maken met bal. Priscilla heeft ook nog wat kansjes, maar komt helaas niet aan scoren toe.
De 8-0 wordt halverwege het veld van Floriant ingeleid. Uit een corner voor Maasdijk wordt de bal weg gewerkt, maar Wendy is vanuit de verdediging goed mee naar voren gekomen en weet die bal van een afstand zo in het net te werken. 8-0! Zouden we de 10 gaan halen vandaag is de vraag? Het is soort van vechten om de bal want iedereen wil scoren! Sandra en Richelle lopen samen op de bal af die richting keepster gaat, Richelle is net wat sneller of heeft net wat langere teennagels dan San en krijgt het voor elkaar om de 9-0 binnen te tikken. Sandra verlaat dan het veld om plaats te maken voor de rentree van Kirsten. Na bijna 11 maanden revalideren krijgt ze nu weer haar eerste 5 minuten. Bijna direct krijgt ze de bal aangespeeld en weet ze met haar snelheid het veld open te trekken, helaas komt het niet tot een voorzet en moet het zuurstof bijna klaar gezet worden, maar she’s back!
De laatste 5 minuten zijn er nog wat kansen voor Maasdijk, maar dat 10e doelpunt gaat er niet meer in. Met een einduitslag van 9-0 kunnen we zeer tevreden zijn en het ligt aan wat de tegenstanders vandaag gedaan hebben, maar het zo zou maar eens kunnen dat we door deze wedstrijd gestegen zijn naar de 3e plek. Zowiezo betekend het dat we safe zijn in de 4e klasse en dus volgend jaar niet terug hoeven naar de 5e! Na het laatste fluitsignaal was het zo snel mogelijk richting kantine om met de meiden van Vr1 een feestje te vieren!    Doorzon.